arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۵۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۲ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۲

اخوان المسلمين: ادامه اعتراض ها به معني مخالفت با حکومت نظاميان بر کشور است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رهبر اخوان المسلمین مصر گفت: «تظاهرات و اعتراضاتی که در نقاط مختلف مصر ادامه دارد بیانگر مخالفت مردم با حکومت نظامیان بر کشور است».

به گزارش انتخاب ؛ محمد بدیع صبح جمعه در نامه ای که نسخه ای از آن به خبرگزاری آلمان رسید با بیان این مطلب افزود:« ادعای واگذاری حق برخورد با معترضان نتیجه اش کشتار در میدان های رابعه عدویه و النهضه در پایتخت و همچنین تکرار این فاجعه در دیگر استان های کشور بوده است در نتیجه باید پرسید آیا آنچه که در پی آن بودند همین کشتار بوده است؟».

در ین نامه آمده است:«تداوم اعتراضات یعنی ملتی که طعم آزادی را چشیده و برای آن شهید داده است هرگز نمی پذیرد در خانه تنگ و تاریکی وارد شود که نظامیان بر آن کنترل دارند».

محمد بدیع در نامه خود افزود:« با وجود برخورد وحشیانه کودتاچیان، باز هم مردم قهرمان مصر برای دستیابی به حقوق از دست رفته خود به روند مسالمت آمیز مقاومت ادامه می دهند تا کودتا را سرنگون کنند».

وی واقعیت کودتا را نه برای برکناری حکومت محمد مرسی بلکه برای بازگرداندن ارتش به سیاست، ایجاد دولت نظامی ، برپایی دیکتاتوری پلیسی، از بین بردن آزادی و دموکراسی و نقض حقوق بشر در کشور دانست.
نظرات بینندگان