arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۵۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۵ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۲

سردخانه هولناک این روزهای قاهره

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با افزایش شمار قربانیان خشونتها در مصر ، سردخانه اصلی قاهره پر از اجساد قربانیان درگیریها است .

به گزارش سرویس بین الملل سایت خبری تیک Tik.ir، اجساد کشته شدگان در یکی از مساجد قاهره انباشته شده است. این اجساد از دو منطقه اصلی (میدان رابعه العدویه و النهضه) که طرفداران مرسی در آن تحصن برپا کرده بودند؛ به سردخانه ای در آنسوی قاهره انتقال یافته است تا قبل از تدفین ، ثبت شوند.

محمد عبدالستار ، از ساکنان قاهره گفت « خانواده قربانیان معتقدند این افراد در درگیریها کشته شده اند. به همین علت ، اجساد باید قبل از تدفین مورد بررسی یا کالبد شکافی قرار گیرند و این کار باید بدست سازمانهای دولتی صورت گیرد اما مسئولان می گویند برای بازرسی دقیق اجساد ، پزشک کافی در اختیار ندارند.»

تاکنون شمار زیادی از اجساد به سردخانه اصلی انتقال یافته است. مسئولان مصری تنها پس از ثبت مشخصات متوفی، اجازه تدفین صادر می کنند و تاکنون این همه جسد در یک روز دفن نشده است.

آنچه برای خانواده های مصری اهمیت دارد آن است که نحوه کشته شدن افراد بطور رسمی ثبت شود چون بسیاری بر اثر شلیک گلوله کشته شدند.

به علت ازدحام ، اجساد کشته شدگان همچنان بر روی خیابانهای کثیف مقابل سردخانه قرار گرفته است و خانواده قربانیان همچنان باید در انتظار باقی بمانند.

حمدی الزهری ، از بستگان یکی از قربانیان گفت: « فامیل ما با گلوله جنگی از ناحیه پشت بدن هدف قرار گرفت و کشته شد ؛ شلیک گلوله کبد وی را متلاشی کرده است . وی در منطقه رابعه العدویه کشته شده است. گزارش موجود در بیمارستان نیز این مسئله را تایید می کند و حالا مجوز دفن وی را دریافت کردیم. »

محل مقابل سردخانه را می توان یکی از مناطق پر تنش و ناآرام دانست. از زمان برکناری محمد مرسی ، امکان هر گونه صلح و مصالحه در اینجا دور از ذهن به نظر می رسد.
نظرات بینندگان