arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۵۹۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۲

نهاونديان: سياست دولت تک‌نرخي شدن ارز است/از سرگيري واردات با ارز 1226 توماني کوتاه‌مدت است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ايسنا: رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي ايران گفت: درحالي که حرکت به سمت تک‌نرخي شدن ارز از اصلي‌ترين برنامه‌هاي دولت است ولي در حال حاضر براي ايجاد امنيت غذايي مردم کالاهاي اساسي را طي يک تصميم کوتاه مدت همچنان با ارز 1226 توماني وارد مي‌کنيم.

محمد نهاونديان درباره‌ي اختصاص ارز 1226 توماني به واردات کالاهاي اساسي اظهار کرد: يکي از اولويت‌هاي دولت اين است که به اقشار کم درآمد بيش از فشار وارد نشود.

وي ادامه داد: در بحث کالاهاي اساسي تامين امنيت غذايي جزو اولويت‌هاي دولت است، البته سياست ارزي دولت حرکت به سمت ارز تک نرخي خواهد بود.

رئيس دفتر رياست جمهوري با بيان اين‌که در حال حاضر اقدامي که براي ايجاد آرامش در بازار بايد ايجاد شود اين است که مردم از دسترسي آسان به کالاهاي اساسي مطمئن باشند، گفت: لذا بايد بين تصميمات کوتاه‌مدتي که براي ايجاد ثبات و آرامش در بازار گرفته مي‌شود و تصميمات بلند‌مدت تفاوت قائل شد.

وي تاکيد کرد: با ايجاد اين اطمينان در بين مردم و به‌ويژه اقشار کم درآمد جامعه اقدامات لازم براي تصميم‌گيري درباره مسائل ارزي گرفته مي‌شود.

رييس اتاق بازرگاني ايران در پايان تصريح کرد: زماني که توانستيم شرايط تورمي را در کشور کنترل کنيم آن وقت مي‌توانيم دست به اين اقدامات اساسي بزنيم.

دولت دهم در اواخر دوران فعاليتش مصوب کرده بود که تمامي کالاها با ارز تک نرخي 2477 توماني وارد شوند ولي با شروع به کار دولت يازدهم مقرر شد که کالاهاي اساسي با ارز 1226 توماني وارد شده و مابه‌التفاوت آن با ارز تک نرخي از سوي منابع دولتي تامين شود.
نظرات بینندگان