arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۶۰۹۰
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۰ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۲

آخوندی: افزایش نرخ‌ مسکن‌ مهر منتفی‌ است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهر، عباس آخوندي در نخستين بازديد خود از پروژه هاي در حال اجراي مسكن مهر در شهر جديد پرديس در فازهاي 8 ( انبوه سازان) شامل 30 هزار واحد مسكن مهر و فاز 11 (كوزو) شامل 35 هزار واحد حضور يافت و روند اجراي اين پروژه ها از نزديك مورد بررسي قرار داد.

وزير راه و شهرسازي پس از بازديد از طرح هاي در دست اجرا در نشست پاياني خود در محل شركت عمران پرديس كه با حضور معاونان وزير، مديران كل و رئيس انجمن انبوه سازان و پيمانكاران برگزار شد با تاكيد بر پايبندي بر تعهدات داده شده، تصريح كرد: وزارت راه وشهرسازي قراردادهايي با پيمانكاران و مشاوران دارد كه بايد بر تعهدات خود پايبند باشد و از طرف ديگر نيز مشاوران و پيمانكاران نيز بايد بر اساس قرارداد به تعهدات خود وفادار باشند.

وي ادامه داد: براي جلب اعتماد بين دو طرف اجراي تعهدات مي تواند اولين كار باشند كه در اين مرحله افزايش قيمت ها و چانه زني براي اين مساله جايي ندارد.

آخوندي بيان داشت: پروژه هاي مسكن مهر در حال اجرا داراي كيفيت هاي متفاوت بود كه از تمام پيمانكاران مي خواهم كيفيت را فداي هيچ چيز ديگري نكنند و اگر گزارشي در خصوص كيفيت اجراي پروژه ها شود، حتما پيگيري مي كنم.

وي با اشاره به اينكه تمام تلاش ها و زحمات براي رفاه شهروندان است ، يادآور شد: اگر از منظر شهروندان و مشتريان مسكن مهر نگاه كنيم خواسته ها و مطالباتي مطرح است كه توجه به آنها مهم است و نخستين بحث در اين زمينه حق انتخاب مشتري است.

وي افزود: مشتري و شهروند در ساخت منزل خود كه محل آسايش و سكونت است بايد حق انتخاب معماري و جزئيات شامل آشپزخانه، رنگ آميزي، پنجره و غيره داشته باشند؛ گرچه ممكن است برخي هزينه ها با انتخاب ها، بيشتر شود.

وزير راه و شهرسازي تاكيد كرد: بايد از منظر مشتري نگاه كنيم وما از طرف 80هزار خانوار در پرديس نمي توانيم جزئيات را انتخاب كنيم و در اين زمينه آماده دريافت پيشنهاد و راهكار اجرايي در اين موضوع از طرف سازندگان هستيم.

آخوندي تصريح كرد: كيفيت زندگي از موضوعات مهمي است كه بايد به ارتقاي آن بينديشيم و اگر با مردم گفتگوي مستقيم داشته باشيم در مي يابيم كه خدمات مطلوب، بر قيمت ها اولويت دارد.

وي در ادامه سخنانش در نشست پاياني بازديد خود از پروژه هاي در دست اجراي شهر جديد پرديس اظهار داشت: فرايند اسكان از موضوعاتي است كه بايد براي آن برنامه ريزي لازم صورت گيرد تا با واگذاري واحدهاي مسكوني امكان سكونت فراهم باشد.

وزير راه وشهرسازي از مدير كل راه و شهرسازي استان تهران نيز درخواست كرد در خصوص حمل ونقل شهر جديد پرديس با در نظر گرفتن يكپارچگي فعاليت ها در حوزه حمل ونقل و مسكن و شهرسازي براي برطرف كردن مشكلات برنامه ريزي كند.

وي در پايان خواستار همدلي كامل براي ايجاد فضايي پرنشاط براي ادامه فعاليت ها شد تا محيط مسكوني قابل قبولي براي شهروندان فراهم شود.

بررسي وضعيت ساخت واحد هاي مسكوني مهر در فاز هاي 5,9,8,و 11، تاسيسات زيربنايي از جمله آب ، برق و فاضلاب از برنامه هاي بازديد وزير راه و شهرسازي از شهر جديد پرديس بود.
نظرات بینندگان