arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۶۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۰۹ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۲
از کره شمالی و جنوبی

۱۰۰ خانواده بعد از ۶۰ سال یکدیگر را ملاقات می‌کنند + تصویر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کره شمالی و کره جنوبی روز جمعه توافق کردند اولین جلسه برای اتحاد خانواده‌های از هم جدا افتاده بعد از جنگ کره ۲۵ تا ۳۰ سپتامبر برگزار شود.

به گزارش فارس به نقل از یونهاپ، کره جنوبی و کره شمالی روز جمعه توافق کردند در روزهای 25 تا 30 سپتامبر درباره خانواده هایی که بعد از جنگ 1953 از هم جدا افتاده اند گفت‌وگو کنند.

براساس توافقنامه‌ای که روز گذشته میان هیات‌های مذاکره کننده دو طرف در روستا مرزی «پانمونجان» حاصل شد، اتحاد خانواده ها در در کوهستان «کومگانگ» در کره شمالی رخ خواهد داد و 100 خانواده از هر طرف در آن حضور خواهند داشت.

به دنبال توافق سئول و پیونگ یانگ درباره بازگشایی مجموعه صنعتی مشترک مرزی، پارک گئون هه رئیس جمهور کره جنوبی روز 15 اوت پیشنهاد اتحاد خانواده‌های از هم جدا افتاده را مطرح کرد.

براساس این گزارش، خانواده‌های جداافتاده به اعضای خانواده‌هایی گفته می‌شود که پس از پایان جنگ کره در سال 1953 موفق به دیدار یکدیگر نشده‌اند.  بیش از 81800 نفر در کره جنوبی برای اتحاد با خانواده های خود ثبت نام کرده اند. خانواده های جدا افتاده از یکدیگر چندین بار با یکدیگر ملاقات کرده اند اما 21700 نفر از اعضای خانواده ها از زمان پایان جنگ تا کنون یک بار هم موفق به دیدار با یکدیگر نشدند.

جنگ کره یکی از جنگ‌های خونین بعد از جنگ جهانی دوم بود که شبه جزیره کره را به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم کرد.

از میان 81 هزار نفری که برای اتحاد مجدد با اقوام و نزدیکان خود ثبت نام کرده اند بیش از 80 درصد آنها بالای 70 سال سن دارند.

صلیب سرخ کره اعلام کرد که از میان ثبت نام کنندگان 500 نفر را برای اتحاد در موعد اعلام شده انتخاب می‌کند.

وزارت اتحاد کره جنوبی همچنین اعلام کرده است که دور دوم اتحاد خانواده‌های از هم جدا افتاده قرار است در ماه نوامبر برگزار شود.

نظرات بینندگان