arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۶۳۶۱
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۰ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۲

هاشمی: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از اولویت‌های دولت یازدهم باشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام را از اولویت‌های دولت یازدهم برشمرد.

سیدعبدالکریم هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مساله اقتصادی مهم‌ترین مساله‌ای است که دولت با آن مواجه است و بیشترین مشکلات مردم در این بخش قرار دارد؛ بنابراین تثبیت قیمت‌ها، کنترل تورم، تامین نیازهای اساسی مردم مثل دارو، درمان و کالاهای اساسی، حل مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال از جمله اقداماتی است که دولت باید در ابتدای کار آن را مدنظر قرار دهد.

وی با تاکید بر لزوم ساماندهی هدفمندی یارانه‌ها در دولت جدید افزود: دولت باید شرایطی ایجاد کند که منجر به کاهش نرخ بیکاری و رونق فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی شود که اکنون با مشکلات عدیده‌ای مواجه است.

نماینده مردم میناب و رودان در ادامه با بیان اینکه "تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام در مناطق مختلف از اولویت‌های دولت باید باشد"، گفت: برخی از این طرح‌ها هرچه طولانی‌تر شوند ضرر و زیان بیشتری برای کشور به دنبال خواهند داشت.

هاشمی اضافه کرد: ایجاد ارتباط خوب با کشورهای همسایه و همجوار و کشورهای دیگر دنیا که با ما چندان درگیر نیستند در سطح بین‌الملل می‌تواند از جمله اولویت‌های دولت باشد.

وی درباره تعامل قوای مقننه و مجریه در دولت یازدهم نیز خاطرنشان کرد: ما خیلی امیدواریم به اینکه ارتباط دوسویه، منطقی و بر اساس درک متقابل از شرایط کشور بین دو قوه شکل بگیرد که در این صورت مشکل خاصی به وجود نمی‌آید.

هاشمی یادآور شد: انتظار ما به عنوان نماینده ملت این است که دولت وظایف ذاتی خودش را در بخش‌های کلان اقتصادی و اجتماعی و همچنین بخش‌های مربوط به استان‌ها و مناطق به درستی انجام دهد و در امور مختلف با مجلس مشورت یا هماهنگی کند یا لااقل گوش شنوایی برای مسائلی باشد که مدنظر نمایندگان است. طبیعتا در این مسیر مجلس هم باید درک متقابلی از مسائل و مشکلات قوه مجریه داشته باشد.

وی اضافه کرد: وقتی دولت خواسته منطقی مثلا برای اصلاح قانون داشته باشد که به نفع کشور است و همه جوانب کار هم در نظر گرفته شده، مجلس نه تنها مقاومت نمی‌کند بلکه به دولت کمک می‌کند و در مقابل وقتی مجلس قانونی را می‌گذارند که مشکلی از کشور یا مناطق حل می‌کند دولت باید همکاری کند و آن مصوبه را اجرا کند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پایان خواستار هماهنگی و تعامل دولت با نمایندگان مجلس در رابطه با عزل و نصب مدیران استانی شد.

انتهای پیام

نظرات بینندگان