arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۶۴۱۴
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۱ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۲

شورای سیاست‌گذاری خودرو احیا می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شورای سیاست‌گذاری خودرو با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت مجددا احیا خواهد شد.

به گزارش ایسنا، براساس جدیدترین اخبار به دست آمده، در جلسه هفته گذشته بین خودروسازان و وزیر صنعت، معدن و تجارت، نعمت‌زاده با احیای مجدد شورای سیاست‌گذاری خودرو موافقت کرده است.

شورای سیاست‌گذاری خودرو اوایل دهه 70 در زمان وزارت نژادحسینیان در وزارتخانه صنایع سنگین تشکیل شد. در آن زمان این شورا هر دو هفته یک بار با حضور وزیر، معاونان مربوطه و مدیران عامل شرکت‌های خودروسازی تشکیل جلسه داده و مسائل مربوط به این صنعت را بررسی می‌کرد.

در آن زمان این شورا وارد حوزه قیمت‌گذاری خودرو نشده و قیمت‌گذاری در حاشیه بازار صورت می‌گرفت. پس از آن در دوره وزرای بعدی از جمله نعمت‌زاده، شافعی و جهانگیری نیز شورای سیاست‌گذاری خودرو طبق روال قبلی به کار خود ادامه داد.

از اوایل دولت نهم جایگاه این شورا کمرنگ‌تر شده و در دوره دولت دهم جلسات آن تقریبا متوقف شد. با این حال با موافقت وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت این شورا مجددا احیا شده و هر دو هفته یکبار با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برای بررسی مسائل کلان صنعت خودرو تشکیل جلسه خواهد داد.

احیای مجدد شورای سیاست‌گذاری خودرو عمده‌ترین تصمیم اتخاذ شده در جلسه هفته گذشته خودروسازان با وزیر صنعت، معدن و تجارت بوده است. در جلسه مربوطه در رابطه با باقی موضوعات عمده صنعت خودرو از جمله نحوه قیمت‌گذاری این محصولات تصمیم نهایی اتخاذ نشده است.

نظرات بینندگان