arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۶۴۶۴
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۷ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۲

آغاز محاکمه 64 رهبر اخوان در سوئز

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : به گزارش تسنیم، دادگاه نظامی سوئز صبح امروز (دوشنبه)محاکمه 64 نفر از رهبران و اعضای اخوان‌المسلمین و جماعت اسلامی به اتهام تحریک به حمله به کلیساها و نیروهای ارتش در استان سوئز را آغاز کرد.

المصری الیوم افزود: جلسه دادگاه در داخل منطقه نظامی در عجرود واقع در جاده سوئز-قاهره برگزار شد و دادستانی نظامی چندین اتهام از جمله تحریک، توافق و کمک به قتل شهروندان، آتش زدن 3 کلیسا در سوئز و آتش زدن 5 خودروی زرهی وابسته به ارتش سوم میدانی را به متهمان وارد کرد.

بر اساس این گزارش از دیگر اتهاماتی که دادستانی نظامی به این افراد وارد کرده است، تجاوز به تاسیسات عمومی، مسدود کردن راه‌ها و ایجاد هرج و مرج در استان سوئز در جریان حوادثی است که این استان از زمان اجرای عملیات ارتش علیه تحصن‌کنندگان در رابعه العدویه و النهضه، شاهد آن بود. «حلمی مرسی» وکیل مدافع رهبران اخوان در سوئز در این باره گفت که متهمان هیچ جرمی مرتکب نشده‌اند و بازداشت آنها تنها جنبه سیاسی دارد.

به دنبال اجرای عملیات ارتش در تاریخ 14 اوت (23 مرداد) علیه هواداران مرسی که در دو میدان رابعه العدویه و النهضه تحصن کرده بودند، استان سوئز شاهد آتش زدن سه کلیسا در خیابان الجیش بود که در جریان این حملات یک کشیش و تعدادی از کارکنان کلیسا نیز زخمی شدند.
نظرات بینندگان