arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۶۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۰۹ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۲

صالحی امیری: آمده‌ام در ورزش بمانم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرپرست وزارت ورزش از انتخاب نهایی خود به عنوان وزیر ورزش اطمینان ندارد اما می‌گوید آمده است که در ورزش بماند.

رضا صالحی امیری در حاشیه نشست مشترک با روسای فدراسیون‌ها، اظهار کرد: دیدار صمیمانه با بزرگان ورزش و روسای فدراسیون ها داشتیم و یک هم اندیشی برای آینده جامعه ورزش انجام دادیم. ما به سه حوزه اصلی پرداختیم. نگاه بنده به حوزه ورزش و جامعه ورزشی، بحث روابط متقابل بین وزارت خانه و فدراسیون هاست که یک باز تعریف از آن تحت عنوان روابط مشارکتی ، عقلانی و تعاملی انجام دادیم.

وی ادامه داد: در بخش سوم ما مجموعه مشکلات جامعه ورزش را در قالب پنج برنامه استراتژیک شناسایی کردیم و تواق کردیم که با تشکیل کارگروه های تخصصی با حضور عزیزان بحث و بررسی شود و یک راهکار برای هر چالش اندیشیده شود تا کار را به سرانجام برسانیم. این مجموعه بحث های ما در این جلسه بود.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان درباره بودجه فدراسیون ها نیز گفت: ما یک بحث مالی را با دوستان داشتیم مقرر شد کارگروهی تشکیل دهیم. با مشارکت معاونین بنده با روسای فدراسیون به یک توافق مالی کوتاه مدت تا پایان سال برسند تا بعد یک توافق مالی برای سال 1393 داشته باشیم. به نظر می رسد که تا پایان شهریور انشالله طی روزهای آینده مجموعه اقدامات مالی را انجام می دهیم. حداقل های فدراسیون ها را تامین می کنیم تا مشکلی پیش نیاید.

رضاصالحی امیری در پاسخ با این پرسش که آیا شما کاندیدای اصلی وزارت ورزش هستید، پاسخ داد: این سوال را از دکتر روحانی بپرسید.

وی با درباره برخی از فدراسیون ها که با سرپرست اداره می شود، گفت: فدراسیون ها اسانامه مستقلی دارند و تابع یک نظامنامه انتخاباتی هستند. ما به آن احترام می گذاریم و در کار فدراسیون ها دخالت نمی کنیم. بنابراین باید درباره هر فدراسیون از خود آن مجموعه بپرسیم که چه برنامه هایی دارند. آن چه ما علاقه مند هستیم این است که همه فدراسیون ها با رئیس و یک نظامنامه انتخاباتی و اساسنامه خاص خود اداره شوند. بنای ما دخالت در کار فدراسیون ها نیست و وزارت ورزش نقش حمایتی خود را ایفا می کند.

سرپرست وزارت ورزش و جوانان درباره کمیته ملی المپیک هم گفت: کمیته ملی المپیک یک نهاد عمومی دارای اساسنامه در چارچوب نهادهای بین المللی است. در ان چارچوب حرکت می کند. ما هم به قوانین بین المللی احترام می گذاریم. وزارت ورزش بنای مداخله در کار کمیته ملی المپیک را ندارد.

وی با تاکید بر اهمیت سهم فرهنگ در ورزش گفت: شاید یکی از اصلی ترین اهداف دکتر روحانی رئیس جمهور محترم برای انتخاب حقیر همین بحث بود که ورزش امروز نیازمند یک تحول فرهنگی و اجتماعی است. این موضوع با شعار ممکن نیست. ایجاد یک ساز و کار فرهنگی در جامعه ورزش نیازمند یک برنامه ریزی استراتژیک و با برنامه است. از این جهت تلاش می کنیم با یک برنامه ریزی منسجم چگونگی ورود فرهنگ در عرصه ورزش و ارتقا و تعالی آن تلاش کنیم. البته این بدان معنی نیست که جامعه ورزشی و خانواده بزرگ ورزش اخلاق مدار نیست. این حرف غلطی است. این جامعه بسیار بزرگی است با یک جامعه هوادار چند ده میلیونی و تلاش ما این است که فرهنگ را در جامعه ورزش ارتقا ببخشیم. این نیازمند برنامه ریزی است که ساز و کار ان را تعریف کرده ایم. یک کارگروه تخصصی و یک نظام برنامه ریزی در قالب معاونت فرهنگی و تربیتی این کار را پیگیری می کند.

وی درپاسخ به پرسشی درباره معرفی معاونین خود گفت: اجازه بدهید به همین مقدار کفایت کنم.

صالحی امیری در پایان در پاسخ به پرسش دیگری درباره تداوم مسئولیت اش در وزارت ورزش گفت: همانطور که گفتم اگر می خواهید به پاسخ این سوال برسید حتما با رئیس جمهور محترم صحبت کنید. من آمده ام که در ورزش بمانم.

انتهای پیام

نظرات بینندگان