arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۶۷
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۳ - ۲۰ بهمن ۱۳۸۹

معاون احمدی نژاد: تاخیر در ارائه بودجه تقصیر مجلس است

معاون پارلماني رئيس‌جمهور با تأكيد بر اينكه مجلس اين ظرفيت را دارد كه در هر شرايطي بتواند برنامه‌ريزي كرده و بررسي بودجه را نهايي كند، گفت: نظر دولت كه البته جمعي از نمايندگان نيز با آن موافقند، اين است كه شيوه ارزيابي و بررسي و تصويب بودجه بايد در مجلس بازنگري شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون پارلماني رئيس‌جمهور با تأكيد بر اينكه مجلس اين ظرفيت را دارد كه در هر شرايطي بتواند برنامه‌ريزي كرده و بررسي بودجه را نهايي كند، گفت: نظر دولت كه البته جمعي از نمايندگان نيز با آن موافقند، اين است كه شيوه ارزيابي و بررسي و تصويب بودجه بايد در مجلس بازنگري شود.

حجت‌الاسلام سيد محمدرضا ميرتاج‌الديني معاون پارلماني رئيس‌جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس از ارائه لايحه بودجه 1390 كل كشور در هفته آينده به مجلس خبر داد و در خصوص علت تأخير در ارائه لايحه بودجه 90 به مجلس نيز توضيح داد: يكي از علل و عوامل تأخير در ارائه بودجه 90 توطس دولت، بررسي و تصويب ديرهنگام برنامه پنجم توسعه كشور در مجلس است.

*ارائه ديرهنگام برنامه پنجم به دولت دليل تأخير در تقديم لايحه بودجه 90 به مجلس

وي با بيان اينكه برنامه پنجم دير به دست دولت رسيد، گفت: بررسي برنامه پنجم در مجلس يك سال به طول انجاميد، در حالي كه دولت دي ماه 88 برنامه پنجم را قبل از بودجه 89 به مجلس ارائه داده بود، اما مجلس در بهمن ماه 89 بررسي اين برنامه را نهايي كرد.

معاون پارلماني رئيس‌جمهور در ادامه تأكيد كرد: از آنجايي كه بودجه 1390 سال اول اجراي برنامه پنجم نيز است، بنابراين بايد احكام برنامه پنجم توسعه در بودجه 90 منظور شود كه اين موضوع كار بسيار پيچيده و زمان‌بري است.

حجت‌الاسلام ميرتاج‌الديني بر همين اساس يادآور شد: مسئولان دولت هم‌اكنون در حال تدوين بودجه 1390 با توجه به اين موضوعات هستند.

*مراحل اصلي تدوين لايحه بودجه 1390 به اتمام رسيده است

به گفته وي، در حال حاضر مراحل اصلي تدوين لايحه بودجه 1390 به اتمام رسيده و مجلس نيز مي‌تواند با برنامه فشرده انشاءالله بودجه 90 را بررسي كند.

وي با اعلام اينكه بودجه 1390، بودجه‌اي كاملاً عملياتي، جامع، كامل و منطبق با سندهاي بالادستي است، عنوان كرد: لايحه بودجه 1390 با شرايط اقتصادي و عمراني كشور منطبق و در اين لايحه توجه ويژه‌اي به بودجه عمراني شده است.

*مجلس اين ظرفيت را دارد كه در هر شرايطي بتواند برنامه‌ريزي كرده و بررسي بودجه را نهايي كند

معاون پارلماني رئيس‌جمهور همچنين با اشاره به برخي اظهارات مبني بر اينكه گفته مي‌شود نظر دولت بر اين است كه بهتر است مجلس بودجه را يا رد يا قبول كند، نيز تصريح كرد: نظر دولت كه البته جمعي از نمايندگان نيز با آن موافقند، اين است كه شيوه ارزيابي و بررسي و تصويب بودجه بايد در مجلس بازنگري شود.

وي اضافه كرد: طبيعتاً اين موضوع بايد در آيين‌نامه داخلي قوه مقننه منظور شود، گفت: مجلس اين ظرفيت را دارد كه در هر شرايطي بتواند برنامه‌ريزي كرده و بررسي بودجه را نهايي كند و آن را براي اجرا به دولت ارائه دهد.

معاون پارلماني رئيس‌جمهور همچنين گفت: يك زمان بحث اين است كه مجلس بخواهد لايحه بودجه ارائه شده توسط دولت را مجدداً بازنويسي كند كه اين كار بسيار سنگين و طولاني است، در حالي كه كارشناسان دولت اين كار را انجام داده‌اند.

وي ادامه داد: دولت آن دقت‌هاي لازم را در خصوص تنظيم و تطابق بودجه با سندهاي بالادستي و آن رويكردهاي اصلي كه همواره مورد توجه مجلس نيز هست، در نظر گرفته و قطعاً اين موضوعات نيز مورد توجه مجلسيان قرار مي‌گيرد.

*امروز ملت ايران شاهد به ثمر نشستن، بركات انقلاب اسلامي در سراسر جهان هستند

معاون رئيس‌جمهور در امور مجلس در بخش پاياني سخنانش با اشاره به دهه مبارك فجر، گفت: دشمنان داخلي و خارجي در 22 بهمن 89 شاهد حضور باشكوه ملت ايران در راهپيمايي اين روز خواهند بود.

حجت‌الاسلام ميرتاج‌الديني در خاتمه با بيان اينكه امروز ملت ايران شاهد به ثمر نشستن، بركات و نتايج انقلاب اسلامي ايران را در سراسر جهان هستند، متذكر شد: اتفاقات امروز مصر و تونس الهام گرفته از ثمرات و بركات اين انقلاب است؛ ملت ايران همواره با حضور گسترده خود در تمام عرصه‌هاي پيروزي پس از انقلاب پيام جمهوري اسلامي را به سراسر جهان رسانده‌اند و هميشه در طول اين سه دهه در برابر دشمنان با صبر و بصيرت، پايداري، ايستادگي و مقاومت كردند.

نظرات بینندگان