arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۶۸۸۱
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۷ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۲

خلبانان استشهادی سوری آمادۀ حمله به ناوهای آمریکا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به نوشته روزنامه انگلیسی گاردین، یک افسر ارتش سوریه با بیان این که خلبانان سوری برای عملیات استشهادی آماده‌اند، تاکید کرد: جنگنده‌های آمریکا و انگلیس با ورود به آسمان سوریه با آتش جهنم روبرو می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، یک افسر ارتش سوریه که در پایگاه‌های پدافند هوایی این کشور در اطراف دمشق خدمت می‌کند، به روزنامه گاردین گفت: نیروی هوایی سوریه در حال بررسی استفاده از عملیات‌های استشهادی علیه متجاوزان غربی است.

این افسر سوری می‌گوید: این هفته 13 خلبان سوری پیمان بسته‌اند تا «اسکادرانی از عوامل استشهادی برای حمله به ناوهای آمریکایی» تشکیل دهند.

به نوشته گاردین، این خلبان سوری که سی و چند سال سن دارد و در واحد پدافند هوایی مستقر در 16 کیلومتری پایتخت فعال است، می‌گوید: اگر آمریکا و انگلیس یک راکت شلیک کنند، ما سه، چهار موشک شلیک می‌کنیم. اگر جنگنده‌های آن‌ها وارد آسمان ما شوند، با آتش جهنم روبرو خواهند شد.

این افسر سوری افزود: اگر نتوانیم جنگنده‌هایشان را با پدافند بزنیم، خلبان‌هایی داریم که آماده‌اند با خودِ جنگنده‌هایشان به آن‌ها حمله کنند و آن‌ها را در هوا منفجر کنند.

گاردین می‌نویسد: نمی‌توان اطلاعات این افسر سوری را تائید کرد، اما وی در 12 ماه گذشته با روزنامه در ارتباط بوده و تاکنون همواره اطلاعاتی معتبر از روند نبرد در این کشور ارائه کرده است.

این نظامی سوری در بخش دیگری از صحبت‌هایش می‌گوید: ما 8 هزار داوطلب در ارتش داریم که آماده‌اند در هر زمان که نیاز باشد، علیه آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها دست به عملیات استشهادی بزنند. خود من هم حاضرم خودم در برابر ناوهای هواپیمابر آمریکایی منجر کنم تا نگذارم به سوریه و مردمش حمله کنند.

وی در مورد گزارش‌های منتشرشده مبنی بر حمله شیمیایی به حومه دمشق هم می‌گوید دولت در این حمله هیچ نقشی نداشته و خبر این حمله آن‌ها را شوکه کرده است.

او در این مورد می‌گوید: چرا ما باید در «غوطه» از سلاح شیمیایی استفاده کنیم؟ آن هم در حالی که نیروهای دولتی در زمان حمله آن‌جا بودند. ما در چند روز گذشته عملیاتی موسوم به «سپر پایتخت» را با هدف دفاع از پایتخت و حومه آن آغاز کردیم. ما 75 درصد از اهداف خود را به دست آورده بودیم، اما ناگهان از شنیدن خبر حمله شیمیایی به «غوطه» شوکه شدیم.

وی با بیان اینکه روحیه نیروهای ارتش سوریه بالا است، می‌گوید ایران و حزب‌الله هم در کنار سوریه قرار دارند و با هم محور مقاومت را تشکیل داده‌اند.

این افسر سوری می‌افزاید: برای هرچیزی آماده‌ایم. تنها خداست که می‌تواند جان ما را بگیرد، نه آمریکا و نه انگلیس. آمریکا و انگلیس بیش از دو سال است که ما را تهدید می‌کنند، فکر می‌کنند که برای ما مهم است، بسیار نادانند که چنین فکری می‌کنند. ما با جنایتکارترین تروریست‌های جهان جنگیده‌ایم و نه خسته شده‌ایم و جنگ را رها کرده‌ایم.

وی ادامه می‌دهد: ارتش سوریه اکنون در بالاترین سطح هوشیاری قرار دارد. ما حداکثر تلاش خود را برای جلوگیری از حمله هوایی انجام می‌دهیم و موشک‌های ما برای شلیک آماده‌اند. ما انتظار داریم که آمریکا و انگلیس مناطق مشخصی را هدف قرار دهد، به همین جهت چینش تمام نیروها تغییر کرده و بسیاری از نیروهای نظامی به مناطقی دیگر منتقل شده‌اند.

او در مورد روحیه مردم سوریه هم می‌گوید: آنچه که الان در سوریه در جریان است، باورنکردنی است. مردان سوری زیادی که حتی برخی از آن‌ها قبلا جزو مخالفان بودند، به پایگاه‌های ارتش سرازیر شده و می‌خواهند به ارتش بپیوندند تا برای سوریه بجنگند.

به گفته وی، آن‌ها می‌گویند زمانی که سوریه مورد حمله خارجی ها قرار می‌گیرد، ما هم در کنار ارتش می‌جنگیم و همه‌چیز را فراموش می‌کنیم. در 48 ساعت گذشته تنها در دمشق 4 هزار نفر داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند. آن‌ها به اردوهای آموزشی اعزام شده‌اند تا نحوه استفاده از تسلیحات مختلف را بیاموزند و در حالی که ارتش سرگرم مواجهه با تجاوز آمریکایی‌ها است، با تشکیل کمیته‌های مردمی از خیابان‌های پایتخت محافظت کنیم.

این افسر سوری در پایان می‌افزاید: تمام ارتش در حالت آماده‌باش قرار دارد و به این افراد برای پشتیبانی، تامین امنیت و جلوگیری از بروز هرج و مرج در کشور نیاز داریم. ساکنان دمشق در وضعیت عادی به سر می‌برند و از هیچ حمله‌ای هراس ندارند. مناطق مختلف پایتخت حتی مناطق مرفه نشین مناطق هر روز هدف آماج راکت‌ها قرار می‌گیرند و آمریکایی‌ها بیشتر از این نمی‌توانند حمله‌ای کنند.
نظرات بینندگان