arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۷۰۳۰
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۰ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۲

خداحافظی رسمی بهمنی با میرداماد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تسنیم، ولی اله سیف که پیش از این با انتخاب مجمع عمومی بانک مرکزی و پس از پیشنهاد از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی به دولت، با تصویب هیات وزیران رئیس کل جدید بانک مرکزی ایران شد، امروز (شنبه 9 شهریورماه) در مراسمی با حضور مدیران ارشد نظام و مسئولان بانکی کشور معارفه می‌شود و محمود بهمنی رئیس کل سابق بانک مرکزی رسماً خداحافظی می کند.

در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل بانک مرکزی که هم اکنون در میرداماد در حال برگزاری است معاون اول رئیس جمهور، وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر صنعت،‌معدن و تجارت و همچنین جمعی از مدیران بانکی حضور دارند.

همچنین طهماسب مظاهری، محمد حسین عادلی و مجید قاسمی نیز بعنوان روسای قبلی بانک مرکزی در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل بانک مرکزی حضور دارند.

پنجاه و پنجمین جلسه مجمع عمومی عادی به صورت فوق العاده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ چهارشنبه 30 مرداد سال جاری به ریاست حجت الاسلام روحانی، رئیس جمهور و با شرکت اعضای مجمع یعنی علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری در محل دفتر رئیس جمهور تشکیل شد و انتصاب ولی الله سیف به عنوان رئیس کل بانک مرکزی به تایید اعضای مجمع رسید.

طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز روز شنبه 2 شهریور ماه در نامه ای فوری به هیات دولت با عنایت به تائید ولی اله سیف از سوی مجمع عمومی بانک مرکزی، وی را به عنوان رئیس کل جدید بانک مرکزی پیشنهاد کرد و در نهایت هیات وزیران در جلسه عصر یکشنبه 3 شهریور ماه سیف را بعنوان رئیس کل بانک مرکزی انتخاب کرد و حکم وی امضاء شد.

از سال 1339 تاکنون بانک مرکزی 17 رئیس‌کل را به خود دیده که هرکدام سیاست‌ها و عقاید متفاوتی در خصوص بانک‌داری و بازار پولی و ارزی داشتند و همین امر موجب شد تا اقتصاد ایران در سالهای مختلف شاهد وقایع متفاوت ارزی و پولی باشد.

ابراهیم کاشانی، علی‌اصغر پورهمایون، مهدی سمیعی، خداداد فرمانفرمائیان، عبدالعلی جهانشاهی، محمد یگانه، حسنعلی مهران، یوسف خوش‌کیش، محمدعلی مولوی، علیرضا نوبری، سید محسن نوربخش، مجید قاسمی، سید محمدحسین عادلی، ابراهیم شیبانی، طهماسب مظاهری و محمود بهمنی، رؤسای بانک مرکزی از سال 1339 تا 1392 هستند و با حکم رئیس جمهور، امروز نام ولی‌الله سیف به‌عنوان هجدهمین رئیس‌کل بانک مرکزی در تاریخ ثبت شد.
نظرات بینندگان