arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۷۴۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۴ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۲

دارندگان سابقه بیمه کمتر از 10 سال نیز از امتیاز بازنشستگی برخوردار می‌شوند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس به کلیات طرحی رای دادند که در صورت تصویب جزئیات آن، افرادی که حداقل 10 سال سابقه بیمه دارند متناسب با سنوات، حقوق بازنشستگی می‌گیرند و کسانی که کمتر از 10 سال بیمه پرداخت کرده‌اند نیز با پرداخت مابه‌التفاوت مبلغ تا 10 سال از امتیاز بازنشستگی برخوردار می‌شوند.

به گزارش (ایسنا)، کلیات طرح تعیین تکلیف تامین اجتماعی اشخاصی که 10 سال و کمتر حق بیمه پرداخت کرده‌اند، پس از تصویب دو فوریت این طرح در جلسه علنی روز یکشنبه، امروز (سه‌شنبه) مطرح شد و نمایندگان با 161 رای موافق، 41 رای مخالف و 8 رای ممتنع از مجموع 226 نماینده حاضر به تصویب آن رای دادند.

در ماده واحده این طرح سازمان تامین اجتماعی مکلف شده به افرادی که حداقل 10 سال حق بیمه پرداخت کرده‌اند و به سن 60 سال برای مردان و 55 سال برای زنان رسیده‌اند یا از کار افتاده شده‌اند، متناسب با سنوات پرداخت حق بیمه، حقوق بازنشستگی پرداخت کنند.

همچنین در این طرح پیش‌بینی شده افرادی که کمتر از 10 سال حق بیمه پرداخت کرده‌اند می‌توانند با پرداخت مابه‌التفاوت حق بیمه تا 10 سال از امتیاز بازنشستگی برخوردار شوند.

البته تاکنون تنها کلیات این طرح به تصویب رسیده و ممکن است در جزئیات آن تغییراتی ایجاد شود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
51
8
البته اميدواريم از اين نوع طرحها ارائه و به تصويب برسد تا هم خدا راضي شود و هم بندگان خدا و براي حل مشکل بيکاري نيز بازنشستگي با 25سال سابقه هم موافقت شود تا هم کارگران باسواد وارد بازار کار شوند و هم مشکل کار عده اي جوان حل بشود و بتوانند زندگي خود را شروع نمايند و با افزايش حق بيمه جبران 5سال بازنشستگي پيش از موعد را هم حل نمايند تا صندوق باز نشستگي هم متضرر نشود
نظرات بینندگان