arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۷۴۳۷
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۸ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۲

چامسکی: حمله به سوریه جنایت جنگی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نوام چامسکی، زبان‌شناس برجسته و مخالف سیاست‌های جنگ طلبانه آمریکا گفت: حتی با وجود تصویب کنگره، هرگونه حمله به سوریه بدون حمایت سازمان ملل یک جنایت جنگی محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هافینگتون پست، پرفسور نوآم چامسکی، زبان‌شناس برجسته و مخالف سیاست‌های جنگ طلبانه آمریکا در ایمیلی گفت: در حالی که حمایت بین‌المللی از تصمیم باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا برای حمله به سوریه ناکام مانده و ادعای دولت واشنگتن در مورد حمله شیمیایی در سوریه نیز فاقد اعتبار است، دولت آمریکا زمانی که دیگر گزینه‌ها نیز با ناکامی مواجه شده، به معیار بهانه در مورد جنایات جنگی بازگشته است.

چامسکی اخیرا به منطقه سفر کرده بود تا اطلاعات بیشتری در مورد بحران سوریه بیابد و اظهارات وی باعث شده تا برخی به این عقیده برسند اگر مذاکرات برای ایجاد صلح با شکست مواجه شود، وی با مداخله نظامی موافق است.

اما چامسکی گفت: من معتقدم که شما باید اول مسیر مذاکره را در پیش بگیرید و اگر شکست خوردید، گزینه دوم را که قابل قبول‌تر است و همان حمایت از مخالفان دولت سوریه محسوب‌ می‌شود، مدنظر قرار دهید.

با این حال، اظهارات وی در پایگاه خبری هافینگتون پست مشخص کرد که وی همچنان مخالف هرگونه اقدام نظامی علیه سوریه است که بدون تصویب سازمان ملل صورت بگیرد.

وی در این بیانیه افزود: این تهاجم بدون اعطای مجوز و تصویب از سوی سازمان ملل یک جنایت جنگی است و تحریک جنایات دیگر در پی این حمله محتمل است.
نظرات بینندگان