arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۷۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۰ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۲

تعداد آوارگان سوری از 2 میلیون فراتر رفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان اعلام کرده است تعداد آوارگان سوریه که از ناآرامی‌های این کشور گریخته‌اند از مرز ۲ میلیون نفر فراتر رفته است.

به گزارش پرس.تی.وی، کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان روز سه‌شنبه (۱۲ شهریور) در بیانیه‌ای اعلام کرد :«سوریه صحنه ریخته شدن خون زنان، کودکان و مردانی است که اغلب در حالی که چیزی بیش‌تر از لباس‌های‌شان را به همراه ندارند از مرزها خارج می‌شوند.»
 
آژانس پناهندگان سازمان ملل همچنین تاکید کرد از زمان آغاز بحران در سوریه در سال ۲۰۱۱ تاکنون تعداد آوارگان داخلی در این کشور به حدود ۴ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر رسیده است.
 
کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل افزود در ۱۲ ماه گذشته حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از شهروندان سوری از این کشور گریخته‌اند و به طور میانگین روزانه ۵ هزار نفر با عبور از مرزهای سوریه به کشورهای همجوار وارد می‌شوند.
 
آمارهای سازمان ملل نشان می‌دهد که تعداد کودکان آواره سوری در ۲۳ آگوست از مرز یک میلیون نفر فراتر رفته است.
 
ناآرامي‌هاي خونين از سال ۲۰۱۱ گريبان‌گير سوريه است. بر اساس گزارش‌ها، غرب و هم‌پيمانان منطقه‌اي آن به ويژه قطر، عربستان سعودي و ترکيه از شبه‌نظاميان سوريه حمايت مي‌کنند.
 
بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در ۲۵ جولای گفت از زمان آغاز ناآرامی‌ها در سوریه بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مردم این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

نظرات بینندگان