arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۷۴۵۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۲ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۲

ماجرای خواب عجیب اراکی درباره امام موسی صدر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه امام موسی صدر حق بزرگی بر گردن ما دارد، به تعریف خواب عجیب خود درباره امام موسی صدر پرداخت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین اراکی طی سخنانی در مراسم سی و پنجمین سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر در لیبی که از سوی جنبش امل برگزار شد، تصریح کرد: سه سال قبل خواب دیدم ایشان آمده‌اند و ما به خدمت ایشان رسیده‌ایم. پرسیدیم چگونه آزاد شدید، فرمودند آنها که من را بازداشت کرده بودند از من تعهد گرفتند که با کسی جزئیات ربایش را بازگو نکنم و با ارائه این تعهد من را آزاد کردند. در خواب دیدم قرار بود پشت سر ایشان نماز صبح بخوانیم. قبل از نماز صبح در فرصتی به ایشان عرض کردم که شما این امکان و موقعیت را دارید که محور وحدت جهان اسلام شوید و کمتر کسی توان آن را دارد. پیشنهاد کردم که کمیته 5 نفره‌ای از بزرگان شیعه و سنی تشکیل شود و این موضوع را پیگیری کنید. ایشان هم پذیرفت.

وی ادامه داد: امیدوارم که چنین اتفاقی بیفتد که اگر رخ دهد پیروزی بزرگی برای جریان بیداری اسلامی و وحدت اسلامی خواهد بود. رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بخش ابتدایی سخنان خود با بیان اینکه «خاندان صدر یکی از نادرترین خاندان‌های علمی جهان اسلام است که در طول بیش از 300 سال خدمات کم‌نظیر و بی‌نظیری به جامعه بشریت ارائه کرده‌ و همواره در صدر احیاگران هویت امت اسلام و شرق بوده‌ است»، این خاندان را «دارای برجسته‌ترین نقش‌ها در بزرگ‌ترین جریان معاصر» توصیف کرد.

اراکی برجسته‌ترین مشخصه دهه‌های اخیر جوامع بشری را خیزش نور هویت راستین و الهی و توحیدی جوامع شرقی و اسلامی دانست و ادامه داد: منطقه خاورمیانه در مرکز سخت‌ترین و بدترین مسائل جامعه بشریت قرار گرفته و از هم‌پاشیدگی هویت ملی و دینی بر جوامع اسلامی و شرقی تحمیل شده است.

رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به ویژگی‌های برجسته امام خمینی (ره) اظهار کرد: فرهیختگان فراوانی و بلکه فرهیختگان جوامع شرق همراه او شدند که در راس آنان مجموعه عظیم، همفکر و همدل امام موسی صدر و شهیدان بهشتی، مطهری و محمدباقر صدر قرار داشتند. در حقیقت یکی از شاخصه‌های برجسته رستاخیز هویتی، شخصیت رهبران است.

اراکی افزود: امام موسی صدر در شرایطی بسیار سخت توانست در منطقه وسیعی از جهان اسلام تحول بزرگی به وجود آورد. در جوانی توانست جایگاه یک رهبر منحصر به فرد در لبنان را به دست آورد. او دل‌ها را تسخیر کرد. با امکانات مالی، نظامی و تشکیلات حزبی این کار را نکرد بلکه توانست با شخصیت الهی و پیامبرگونه‌اش دل‌ها را تسخیر کند.

وی خاطرنشان کرد: امام موسی صدر آن زمان به یاسر عرفات گفت که بدان سرزمین فلسطین را جز دستان باایمان، هیچ دست دیگری نمی‌تواند آزاد کند. ما این موضوع را تجربه کردیم. نخستین پیروزی در مقابل رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان برآمد و به دنبال آن بود که مبارزه در فلسطین هم شکل دیگری به خود گرفت. اگر پیروزی مقاومت اسلامی در جنوب لبنان نبود، به هیچ‌وجه این امکان در فلسطین پیش نمی‌آمد که بتوانند در برابر رژیم صهیونیستی مقاومت کنند.

وی تاکید کرد: امام موسی صدر یکی از بنیان‌گذاران جریان بیداری اسلامی است و امیدواریم با بازگشت ایشان شاهد پیروزی دیگری برای جامعه اسلامی باشیم.

به گزارش ایسنا، در این مراسم جمعی از نمایندگان مجلس و دیپلمات‌های مقیم تهران نیز شرکت کرده بودند.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
معلم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
1
16
اللهم فک کل اسیر
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
1
65
کجای این خواب عجیب بود!!؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
0
10
الهم فک کل اسیر!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
2
22
ایشان اگرم شهید نشده باشن به علت کهولت سن احتمال زیاد فوت کردن فکر کنم شما 20 سال دیگه هم که ایشان 100 اله بشن هی میگید احتمالا هنوز زنده ان!!!!
نظرات بینندگان