arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۷۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۴ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۲

سازمان اوقاف: برخی آقایان انتظار دارند ما اصل سرمایه وقف را به آنها بدهیم!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اهمیت وقف در کشور گفت: متاسفانه همه از وقف طلبکارند در صورتیکه باید به فرهنگ وقف کمک کنند.

به گزارش مهر، حجت الاسلام علی محمدی در مراسم اختتامیه سومین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری با اشاره به نظرسنجی سالهای 88 و 89 گفت: از 24 هزار ایرانی در امامزاده ها، مسافرین و متولیان نظرسنجی کردیم و در آخر فهمیدیم 70 درصد جامعه از وقف، احکام، آثار و برکات آن بی اطلاع هستند. از ابتدای ورودم به سازمان، ترویج فرهنگ وقف را در اولویت قرار دادم.

وی افزود: جشنواره وقف و رسانه در چهار دوره و جشنواره وقف چشمه همیشه جاری در سه دوره برگزار شده که این تعامل با رسانه ها موجب شده است تا بعد از 33 سال شاهد افزایش وقف در کشور باشیم.

علی محمدی پیامبر(ص) و امام حسن عسگری(ع) را به عنوان واقفانی عنوان کرد که هم از مال و هم از جان خود برای وقف مایه گذاشتند.

رئیس سازمان اوقاف در سخنرانی خود به مدیر روابط عمومی و مقاوم اوقاف دستور داد تا جلسه ای خاص با هنرمندان و اهالی رسانه داشته باشد تا تمامی چالش ها فنی و عالمانه بررسی شود.

علی محمدی گفت: نباید به وقف یک بعدی نگاه کنیم زیرا جنبه دینی، اخلاقی، سیاسی و اقتصادی دارد، ولی به جنبه اقتصادی آن کم توجه شده است حتی برخی از برنامه های نظام که در مجمع تشخیص مصلحت نظام تدوین می شود، به وقف توجه نشده است.

وی اظهار داشت: متاسفانه برخی آقایان انتظار دارند ما اصل سرمایه وقف را به آنها بدهیم، می‌گویند خانه و زمین به ما بدهید در حالی که واقف گفته است از عواید وقف هزینه شود.

رئیس سازمان اوقاف به نمونه ای اشاره کرد و گفت: ساختمانی سه طبقه در تهران داشتیم که وقف بود و به مستأجر گفتیم باید ساختمان تعمیر شود و هزینه کنیم، یکی از مستأجرها گفت پولی نمی دهم و بجایش برای واقف فاتحه و قرآن می خوانم شما فکر کنید اگر کل کشور بجای دادن اجاره وقف قرآن بخوانند چه می شود.

علی محمدی اظهار داشت: همه از دستگاه وقف طلبکارند در حالی که ما بدهکار وقف هستیم، بسیاری از مساجد کشور وقف است، یک‌هزار و 400 مدرسه موقوفه داریم و 40 دانشگاه هم موقوفه است، متاسفانه در زمان نادر شاه، رضا شاه و محمدعلی شاه به وقف خیانت شد و امروز از اهالی رسانه و هنر می خواهیم تا نه برای سازمان بلکه برای فرهنگ وقف وارد شود.
نظرات بینندگان