arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۷۶۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۰ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۲

اردوغان: سخنان پوتین را در مورد سوریه نمی‌فهمم!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نخست وزیر ترکیه ضمن انتقاد شدید از عملکرد پوتین در خصوص مخالفت با اقدام نظامی علیه سوریه پیش از مشخص شدن مسئول حملات شیمیایی در این کشور گفت که در این صورت هرگونه اقدامی در برابر بحران انسانی در سوریه بسیار دیر خواهد بود.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه تودی زمان، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه گفت که در درک سخنان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه مبنی بر همکاری با غرب به شرط دریافت دلایل قانع کننده مبنی بر استفاده دولت سوریه از گاز شیمیایی، دچار مشکل شده است.

اردوغان با تاکید بر اینکه تنها پس از حملات شیمیایی توجه جامعه جهانی به جگ داخلی سوریه جلب شد، خطاب به پوتین گفت: وقتی مردم در حملات هوایی کشته می‌شوند جرمی صورت نگرفته اما کشته شدن مردم در حمله شیمیایی جرم می‌شود؛ اول باید مشخص شود که کشتار مردم در هر صورت جرم است. شما کشتار صد هزار تن را جرم نمی‌دانید اما زمانی که 1300 تن یا 130 نفر کشته می‌شوند می‌گویید که اگر استفاده از سلاح شیمیایی تایید شود ودر کنار سازمان ملل خواهید بود. این برای من عجیب است.

اردوغان با تاکید بر اینکه ترکیه هیچ شکی در خصوص استفاده از سلاح‌های شیمیایی در منطقه غوطه دمشق ندارد ، گفت: تمامی دنیا تصویر اجساد کودکان کشته شده را مشاهده کرده است. اگر شما تصاویر این کودکان را به دقت مشاهده کنید، متوجه می‌شوید که هیچ خون یا جراحت ناشی از گلوله وجود ندارد. نیازی به بحث در خصوص استفاده یا عدم استفاده از این سلاح‌ها در سوریه نیست.

نخست وزیر ترکیه اعلام کرد که تصمیم باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا برای کنگره جهت اقدام نظامی در سوریه تصمیمی مبنی بر سیاست داخلی و نشان از اعتماد اوباما دارد.

اردوغان همچنین گفت که قصد دارد در نشست گروه 20 که از امروز (پنج شنبه) در روسیه آغاز شده است با اوباما و پوتین در این خصوص گفتگو کند.

انتظار می‌رود وی اوباما را برای متقاعد کردن روسیه به حمایت از اقدام‌ نظامی در سوریه تحت فشار بگذارد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سروش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۵
0
4
خوب حق داری، عجیب نیست.
نظرات بینندگان