arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۷۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۳ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۲

مسعود کرباسیان رئیس کل گمرک ایران شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مسعود کرباسیان با حکم وزیر امور اقتصادی و دارایی به سمت رئیس کل گمرک ایران منصوب شد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا ، براساس حکم صادر شده از سوی علی طیب‌نیا، مسعود کرباسیان جانشین عباس معمارنژاد در ریاست کل گمرک ایران شد.

کرباسیان زمانی معاون وزارت صنایع سنگین بوده، پس از آن در وزارت بازرگانی با وهاجی و آل‌اسحاق به عنوان معاونت بازرگانی خارجی همکاری داشت. در ابتدای وزارت نفت زنگنه، معاونت او را در دست گرفت اما پس از مدتی به وزارت بازرگانی برگشت تا معاونت داخلی شریعتمداری را بر عهده گیرد. در دولت دوم اصلاحات به گمرک رفت و اداره این سازمان را بر عهده گرفت. او بعد از روی کار آمدن دولت‌های نهم و دهم طی هشت سال گذشته معاون شهردار تهران، رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشاور رئیس اتاق بازرگانی تهران بوده است.

پیش از مسعود کرباسیان،‌ برادر وی یعنی مهدی کرباسیان ریاست گمرک ایران را بر عهده داشت که وی اخیرا از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) تعیین شد.

تاکنون عباس معمارنژاد ریاست گمرک ایران را بر عهده داشت. او پس از هاشم رهبری و اردشیر محمدی سومین رئیس کل گمرک ایران در دولت‌های نهم و دهم بود.

گمرک ایران یکی از نهادهای کلیدی زیرمجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی محسوب می‌شود که عملکرد آن نقش تاثیرگذاری در تجارت خارجی کشور اعم از واردات، صادرات و ترازیت دارد. به همین دلیل گمرک ایران علاوه بر وزارت اقتصاد، ارتباط بسیار زیادی با وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان متبوع آن یعنی سازمان توسعه تجارت دارد.

نظرات بینندگان