arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۷۷۵۱
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۰۹ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۲

گل‌های عشق و عزا پرفروش‌ترین در بازار ایران و جهان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس اتحادیه تولیدکنندگان گل و گیاه استان تهران گفت: سالانه حدود 800 میلیون شاخه گل رز و گلایول در ایران تولید می‌شود که بیشترین تقاضا را در بازارهای داخلی و خارجی دارد.

غلامحسین سلطان محمدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سالانه حدود 400 میلیون شاخه گل رز و 400 میلیون شاخه گلایول تولید می‌شود که با توجه به بازار پسندی مناسب در ایران و منطقه درآمدزایی و ارزآوری مناسبی برای کشور دارد.

وی افزود: سال گذشته حدود 180 میلیون شاخه گل و گیاه به ارزش حدود 60 میلیون دلار به کشورهای متقاضی صادر شد که البته این میزان بسیار کم بود و می تواند تا 50 درصد تولید کشور افزایش یابد.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان گل و گیاه استان تهران ادامه داد: پس از گل‌های رز و گلایول، لیلیوم و آمپریوم صادراتی‌ترین گل‌های ایرانی است که مشتریان بسیاری در بازار منطقه دارد چراکه علیرغم اینکه پیازچه‌های رز، گلایول، لیلیوم و آمپریوم از هلند به کشور وارد می‌شود اما شرایط اقلیمی ایران به گونه‌ای است که این گل‌ها بهترین کیفیت را دارند.

سلطان محمدی اظهار کرد: حدود 25 درصد از گل‌های رز و 75 درصد از گل‌های گلایول که در داخل کشور تولید می‌شود قابلیت صادراتی بالایی دارند و از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند که می‌توان با بهبود روابط با کشورهای متقاضی گل در حاشیه خلیج فارس درآمد ارزی کشور را از محل فروش گل و گیاه افزایش داد.

نظرات بینندگان