arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۷۷۷۰
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۱ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۲

شیوع مجدد بیماری وبا در کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درخصوص شیوع مجدد بیماری وبا در کشور گفت: موضوع شیوع مجدد بیماری وبا در کشور را از وزارت بهداشت پیگیری کرده ایم و خوشبختانه جای نگرانی از بابت شیوع این بیماری در كشور وجود ندارد.

مراد هاشم زهی در گفت و گو با پانا، اظهار داشت: موضوع شیوع مجدد بیماری وبا در کشور را از وزارت بهداشت پیگیری کرده ایم و خوشبختانه جای نگرانی از بابت شیوع بیماری وبا در كشور وجود ندارد چراكه تمام اقدامات لازم برای كنترل این بیماری از سوی وزارت بهداشت صورت می گیرد.
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به شیوع بیماری وبا از جنوب کشور خاطرنشان کرد: طبق اعلام وزارت بهداشت، احتمال گسترش وبا از استان های جنوب شرقی كشور به سایر نقاط وجود ندارد و تمامی اقدامات برای پیشگیری انجام می شود.
 
وی با بیان اینکه 90 درصد جمعیت کشور به آب سالم دسترسی دارند، تصریح کرد: لازم است که مردم نیز نکات ایمنی را برای مقابله با این بیماری رعایت کنند ضمن اینکه خوشبختانه مشکلی در رابطه با درمان بیماران نیز در کشور وجود ندارد.
 
به کزارش پانا، همچنین دکتر نبوی معاون مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت نیز با اشاره به شناسایی بیش از ۳۰ مورد وبا و یك مورد مرگ ناشی از این بیماری، تاكید كرد هیچگونه موردی از ابتلا به بیماری وبا در اتباع ایرانی وجود نداشته و تمام موارد ابتلا مربوط به اتباع بیگانه بوده كه به طور غیرقانونی از افغانستان وارد كشور شده اند.
 
نبوی همچنین تصریح كرد مشكلی كه در رابطه با درمان اتباع بیگانه مبتلا به وبا داریم این است كه آنها به طور غیرقانونی وارد كشور شده اند اما به هرحال حتی اگر این اتباع ناگزیر به بازگشت به كشور خود باشند از لحاظ اخلاقی و انسانی باید آنان را درمان كنیم.اكنون تمام اتباع مبتلا به وبا كه شناسایی شده اند ، تحت درمان قرار گرفته اند؛ شدت بیماری آنان مختلف است به گونه ای كه برخی از آنان به صورت سرپایی و تعداد دیگری به صورت بستری تحت مراقبت های درمانی قرار گرفته اند.
نظرات بینندگان