arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۷۸۴۹
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۰ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۲

درخواست ایوبی از اهالی سینما

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حجت الله ایوبی در آستانه ی روز ملی سینما خبر داد: به زودی گزارشی را خدمت آقای جنتی (وزیر ارشاد) درباره‌ی خانه سینما ارائه خواهم کرد تا به یک تصمیم مشترک و نهایی برسیم.

ریاست سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ی آخرین وضعیت بازگشایی خانه ی سینما با بیان این مطلب به ایسنا، گفت:همان‌طور که پیش از این اعلام کرده بودیم، درباره‌ی موضوع خانه ی سینما با آقای جنتی (وزیر ارشاد)، جلسات متعددی را برگزار کردیم و این روزها بررسی‌ها و رایزنی‌ها با گروه‌های مختلف در حال انجام است تا بنده گزارشی را خدمت آقای جنتی ارائه کنم و ایشان تصمیم نهایی را بگیرند.

ایوبی درباره‌ی زمان ارائه این گزارش گفت: به زودی این گزارش ارائه خواهد شد ولی زمان دقیقی هنوز مشخص نیست.

این مدیر سینمایی در ادامه خطاب به هنرمندان توصیه کرد: به عنوان کسی که اعلام کردم حاشیه‌های سینمای ایران را به زودی تمام می‌کنم‌، می‌توانم از اهالی سینما بخواهم که اعتماد کنند. آقای جنتی وزیر با تدبیری هستند و علاقه‌مند هستند مسائل مختلف در تمام رشته های مختلف هنری نه تنها سینما را راه حلی برایش پیدا کنند.

وی در عین حال یادآور شد: در زمینه‌ی سینما با توجه به تعداد و ساعات جلسات مختلفی که آقای جنتی با طیف‌های مختلف سینمایی داشتند، نشان دادند که توجه ویژه‌ای به سینما دارند و اهالی سینما هم باید قدر این موضوع را بدانند چون ایشان بیشترین وقتشان را برای اهالی سینما گذاشتند، بنابراین دوستان سینمایی باید امیدوار باشند و عجله نکنند.

حجت الله ایوبی خطاب به اهالی سینما درخواستش را این گونه مطرح کرد و گفت: اهالی سینما خوب می‌دانند که جناب وزیر در عمل نشان دادند که گوش شنوایی دارند و همچنین بنده نیز اعلام کرده بودم که اولویتم شنیدن است و درب اتاقم به روی همه سینماگران باز است بنابراین ترجیح می‌دهم که از طریق رسانه‌ها با هم گفت‌وگو و مذاکره نکنیم تا انشاء الله موضوع را حل کنیم.

ایوبی در پاسخ به این که آیا امیدوار است تا روز ملی سینما گزارش را به وزیر ارشاد ارائه کند و درباره‌ی روند بازگشایی خانه‌ی سینما به جمع بندی برسد، گفت: امیدوار هستیم تا روز ملی سینما، جمع‌بندی را اعلام کنیم تا به هرحال این ماجرا هم به پایان برسد اما اهالی سینما باید در نظر بگیرند که بازگشایی خانه سینما با هر تدبیری به یک زمان طبیعی نیاز دارد. البته ما امیدواریم تا روز سینما این کار انجام شود تا هدیه‌ی خوبی برای اهالی سینما باشد.

رییس سازمان سینمایی در پاسخ به برخی اظهارنظرهای درباره ی خانه ی سینما که این روزها باعث حاشیه هایی شده است، گفت: من تاکید دارم وزارت ارشاد آقای جنتی،یک وزارت منسجم است و وزارتخانه ای است که مدیریت های جزیره ای و ملوک الطوایفی ندارد. جناب آقای وزیر با تدبیر و درایت در حال کار هستند و در عین حال مدیران زیرمجموعه شان، با ایشان هماهنگ هستند.

ایوبی در بخش دیگری از گفت گویش با ایسنا در پاسخ به اینکه برای ارایه ی گزارش درباره ی خانه ی سینما با طیف های مختلفی صحبت کرده است،گفت: نشست ها و گفت وگوهای ما در حال انجام است. همان طور که در جلسه ی معارفه ام عرض کردم، دیدارها را شروع کردم. در این راستا در هفته ی جاری هم دیدارهای با مشاوران حقوقی، طیف های مختلف درگیر در ماجرای خانه ی سینما خواهم داشت.

ایوبی در پاسخ به اینکه بحث تبدیل بنیاد سینمایی فارابی به موسسه نیز به یکی از حاشیه های این روزهای سینما تبدیل شده است،آیا ممکن است به واقعیت بپیوندد،گفت:مدیران فعلی فارابی تکذیب کردند. البته با توجه به تصمیمی که دولت گرفته است که مصوبات و تصمیمات چند ماه اخیر بررسی و بازنگری شود،آقای جنتی نیز به ما گفتند که همه ی تصمیمات و مجوزهای دو ماه اخیر، قابل بازنگری هستند.

رییس سازمان سینمایی در پاسخ به اینکه ممکن است، مجوزهای ساخت و نمایش فیلم ها که در چند ماهه ی اخیر صادر شده است، بازنگری شود، پاسخ داد: انشاء الله انتصاب های شورای صدور پروانه نمایش و ساخت را انجام خواهیم داد و ترکیب را اعلام می کنیم. ما درباره ی هیچ فیلم خاصی که طی چند وقت اخیر مجوز ساخت یا نمایش گرفته است، صحبت نمی کنیم بلکه بیشتر بازنگری و بررسی تصمیم هایی است که تعهدی برای آینده می آورند.

ایوبی در پاسخ به اینکه آیا مدیری برای سازمان سینمایی قطعی شده است؟ گفت: هیچ مدیری قطعی نشده است و رایزنی ها ادامه دارد. با توجه به حساسیت های موجود، می خواهیم علاوه بر اینکه فرد مقبولی باشد، در بین اهالی سینما هم مشروع باشد بنابراین درحال رایزنی هستیم و به تدریج اسامی مدیران را اعلام می کنیم.

رییس سازمان سینمایی در پاسخ به اینکه آیا ممکن است، برخی مدیران سازمان سینمایی ابقاء شوند به ایسنا گفت: هر مدیری که شایسته باشد ،ممکن است این اتفاق برایش بیفتد. ما هیچ حساسیتی نداریم که یک مدیر برای کدام دوره است؛ مهم شایستگی است.
نظرات بینندگان