arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۷۹۷۳
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۱ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۲

احضار سفیر افغانستان در تهران به وزارت خارجه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : سخنگوی وزارت خارجه گفت: سفیر افغانستان در تهران امروز برای پاره‌ای توضیحات درباره حمله امروز به کنسولگری ایران در هرات به وزارت خارجه رفت.

به گزارش فارس،‌ «مرضیه افخم» سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به حمله امروز به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات با دعوت به آرامش، حمله به سرکنسولگری کشورمان در هرات را محکوم و غیر قابل پذیرش دانسته و تاکید کرد: پلیس و مقامات امنیتی محل بر اساس وظایف سازمانی می‌بایست سریعا در محل حاضر شده و اجازه تجمع غیرقانونی، وارد آمدن خسارت به نمایندگی و ایجاد اختلال در فعالیت کارکنان را نمی‌دادند.

وی افزود: بدیهی است اینگونه برخوردها در حالی که کارکنان نمایندگی‌های کشورمان در افغانستان مساعی خود را برای تردد قانونمند اتباع افغانستان به جمهوری اسلامی ایران معمول می‌دارند، دارای آثار منفی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر لزوم صیانت از ابنیه و کارکنان نمایندگی‌های سیاسی و کنسولی کشورمان در افغانستان خواهان اتخاذ تدابیر بیشتر برای پیشگیری از تکرار حوادث مشابه شد.

افخم اضافه کرد: به همین منظور و در چارچوب تاکید بر لزوم تامین امنیت سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات از سوی دولت افغانستان، امروز سفیر افغانستان برای ادای پاره‌ای توضیحات در مورد حادثه هرات به وزارت امور خارجه دعوت و مدیرکل آسیای غربی این وزارت نگرانی کشورمان نسبت به حادثه اخیر هرات و وقایع مشابه را به ایشان منعکس کرده و خواستار تدابیر مجدانه امنیتی برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه شده است.
نظرات بینندگان