arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۸۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۰ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۲

ظریف: مردم با انتخاب روحانی ثابت کردند دنبال تعامل سازنده با دنیا هستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کومورو فرستاده ویژه نخست وزیر ژاپن در رأس هیأتی با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا ظریف در این دیدار ضمن اشاره به اهمیت روابط دو کشور ایران و ژاپن افزود: ما ژاپن را یک شریک طبیعی برای جمهوری اسلامی ایران در جهان می دانیم و امیدواریم دو کشور بتوانند از ظرفیتهای متقابل به نحو احسن استفاده کنند.

وزیر امور خارجه با اشاره به فرصتهای بسیار گسترده برای روابط دو کشور گفت: در ایران نسبت به ژاپن و نوع روابط اقتصادی همواره دید بسیار خوبی وجود داشته است.

وی بر عزم و اراده کشورمان برای تداوم و توسعه این همکاریها با ژاپن در حوزه‌های مختلف تجاری و اقتصادی تأکید کرد.

ظریف در این دیدار مواضع اصولی و صریح کشورمان را تشریح نمود و با اشاره به موضوع تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه که هیچ منشأ حقوقی و قانونی ندارد گفت: ما با یک دیپلماسی فعال به سمت حل مشکل تحریم ها پیش خواهیم رفت و همواره بر حقوق مردم خود تأکید کرده‌ایم.

وی در ادامه تاکید کرد: مردم ما از حقوق خود کوتاه نخواهند آمد و با انتخاب جناب آقای دکتر روحانی ثابت کردند دنبال تعامل سازنده با دنیا هستند.

کومورو فرستاده ویژه نخست وزیر ژاپن نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و تبریک انتصاب دکتر ظریف به سمت وزیر امور خارجه ابراز امیدواری نمود با روی کار آمدن دولت جدید در ایران شاهد رشد و توسعه همکاریهای فیمابین دو کشور باشیم و با رفع برخی موانع موجود و هموار شدن بسترهای مناسب ، شرکتهای ژاپنی بتوانند سطح مبادلات خود را با ایران افزایش دهند.

طرفین در این دیدار در خصوص مسائل هسته‌یی، منطقه‌ای و بین‌المللی نیز گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

نظرات بینندگان