arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۸۰۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۸ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۲

چه شخصیت‌هایی چه تعداد فرزند خواهند داشت؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پژوهش جدید محققان جمعیت‌شناسی سازمان IIASA واقع در اتریش یافته‌هایی درباره ارتباط بین شخصیت‌ زنان و مردان و احتمال داشتن فرزند توسط آنها ارائه داده است.

به گزارش ایسنا ، مردان با ویژگی‌های شخصیتی روان‌نژند دارای فرزندان کمتری در مقایسه با نسل‌های پیشین هستند.

این پژوهش اثر شخصیت بر روی احتمال داشتن فرزند توسط افراد را با استفاده از تحقیق گسترده و ثبت داده‌های تولد در نروژ صورت داد.

محققان حاضر در این پروژه همچنین دریافتند مردانی که برونگرا و باز هستند، دارای فرزندان بیشتری خواهند بود، در حالی که زنان وظیفه‌شناس در آزمون‌های شخصیتی فرزندان کمتری خواهند داشت.

این تحقیق دارای مفاهیمی برای دینامیک جمعیتی در زمانی است که در آن نرخ‌های باروری در کشورهای پیشرفته به پایین‌تر از میزان‌های جایگزین سقوط کرده است.

به گفته «وگارد سیربک» از IIASA و رهبر ارشد این مطالعه، اثرات شخصیتی می‌تواند مولفه‌ای دخیل در کاهش نرخ باروری در اروپا باشد، اما این تاثیرات پیش‌تر بررسی نشده‌ بودند.

تغییرات جمعیتی مولفه‌ای مهم برای فرافکنی تغییرات آتی در ثبات‌پذیری، آب‌وهوا، انرژی و امنیت غذایی (نواحی مورد تمرکز در این تحقیق) است.

سیربک بر کاهش فرزندزایی در میان مردان روان‌نژند (افراد دمدمی‌مزاج و عاطفی) تاکید می‌کند و بر اساس این مطالعه، این اثر فقط پس از سال 1957 به مردان اعمال می‌شود.

سیربک بر این بارو است که تغییر در باروری مردان می‌تواند به دلیل هنجار‌های جدید در داشتن فرزند باشد و این که زوج‌های امروزی زمان بیشتری برای داشتن فرزند منتظر می‌مانند و آن‌ها تمایل دارند پیش از بزرگ‌کردن فرزند، یکدیگر را بیازمایند.

این مطالعه توسط سابقه‌های تولد بسیار دقیق و مطالعه شخصیت یکپارچه در نروژ عملی شد که به محققان امکان مطالعه ارتباطات بین هر دوی باروری و شخصیت زنان و مردان را داد.

در حالی که این تحقیق فقط بر روی نروژ تمرکز دارد، سیربک مدعی است که این یافته‌ها را می‌توان به طور وسیع‌تری اعمال کرد.

به گفته وی، نروژ کشوری پیشرو از لحاظ دینامیک خانواده است و بسیاری از موارد (همزیستی در حال افزایش، نرخ طلاق و ازدواج‌های بعدی) نخست در نروژ و سپس در بسیاری از نواحی دیگر جهان مشاهده شده‌اند.

جزئیات این مطالعه در European Journal of Personality منتشر شد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
0
54
چه شخصیت‌هایی چه تعداد فرزند خواهند داشت؟
جوانانی که به مرحله ازدواج نمی رسند چگونه فرزند بیاورند...جوانی که حداقل ها را نمی تواند تامین کند و یا بگوئیم که خودش را تامین نمی کند چگونه می تواند مسئولیت یک خانواده را بر عهده بگیرد...
نظرات بینندگان