arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۸۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۳ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۲

محبوب‌ترین گل در ایران کدام است؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان گل بازار گل در چند ماه گذشته را راکد خواند و بیان کرد: وضعیت اقتصادی مردم، تقابل با ماه رمضان و افزایش حجم ضایعات گل به واسطه گرمای شدید از عوامل رکود بازار است.

سید جلال عجایبی در گفت و گو با (ایسنا)، اظهار کرد: بازار گل چهار فصل بوده و بسته به وضع اقتصادی خانوار، ایام جشن و عزا و عرضه و تقاضا نوسان دارد.

وی با اشاره به این که روزانه دو تا سه میلیون شاخه گل در کشور تولید می شود و 60 درصد آن به عنوان ضایعات دورریز می شود ادامه داد: تهران به عنوان بزرگترین تولید کننده و مصرف کننده گل در کشور به حساب می آید.

او درباره صادارت گفت: صادرات گل به وضعیت رکود درآمده و می توان ادعا کرد صادرات گل صورت نمی گیرد و این نشات گرفته از عدم کمک دولت در ساخت و تجهیز پایانه گل است.

عجایبی یادآور شد: پایانه گل واقع در بزرگراه آزادگان است که 80 درصد بنا ساخته شده و قرار بود با یارانه پنج میلیارد تومانی دولت که به اتحادیه گل اختصاص داده شده بود این پایانه تجهیز شود.

او افزود: یک میلیارد تومان از این یارانه به اتحادیه داده شد اما مابقی که برای خرید دستگاه های بسته بندی و صادرات مورد نیاز بود داده نشد.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان گل بیان کرد: دولت، اتحادیه را در این راه گمراه کرد و اگر در زمان مقرر این پول واریز شده بود لازم نبود افزایش هزینه چهار برابری برای خرید دستگاه صورت گیرد.

عجایبی در پاسخ به این سوال که بیشترین حجم خرید گل مربوط به چه نوع گلی است، گفت: تمام مردم با وضعیت اقتصادی متفاوت به دنبال خرید گل رز هستند.

انتهای پیام

نظرات بینندگان