arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۸۱۷۹
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۰ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۲

قیمت کره ۲ برابر شد!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تسنیم - پس از توقف حدود ۲۵ روزه توزیع کره ، قیمت این محصول از روز گذشته علیرغم آغاز توزیع گسترده در بازار دو برابر شده و رشد ۱۰۰ درصدی داشته به طوری که قیمت کره ۱۰۰گرمی از ۱۲۰۰ تومان به ۲۵۰۰ تومان افزایش پیدا کرده است.

علیرغم اینکه برخی از مسئولان از جمله دبیر انجمن صنایع لبنی در واکنش به گرانی برخی از محصولات لبنی از جمله پنیر و شیر معتقدند این افزایش قیمت به دنبال مصوبه افزایش ۱۵ درصدی تیرماه امسال است که هر کارخانه‌ای با توجه به میل خود می تواند تا پایان سال می توانند یک بار قیمت‌ها را ۱۵ درصد بالا ببرند، اما مشاهدات خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم حاکی است، از دیروز قیمت کره در سوپرمارکت‌ها افزایش یافته به نحوی که قیمت کره ۱۰۰ گرمی از ۱۲۰۰ تومان به ۲۵۰۰ تومان رسیده و این یعنی افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی در قیمت‌ها. در حالی که اگر حتی از ۱۲ تیر ماه شرکتهای تولید کننده لبنی قیمت‌های خود را افزایش نداده باشند تنها مجوز افزایش ۱۵ درصدی دارند نه ۱۰۰ درصد.

گفتنی است، برخی از مغازه‌ها نیز از عدم توزیع کره خبر دادند و گفتند بیش از ۲۵ روز است که از سوی شرکتهای تولیدکننده کره توزیع نشده است که دلیل آن نیز وجود برخی مشکلات در قیمت است زیرا قصد دارند قیمت‌ها را افزایش دهند و بر همین اساس مدتی از توزیع دست نگه‌داشته‌اند. البته یکی از شرکت‌ها اعلام کرده که از هفته آینده توزیع را با قیمت‌های جدید شروع خواهد کرد.

گفتنی است،در سال جاری قیمت فرآورده‌های لبنی چندین بار افزایش یافت و این مسئله نارضایتی مردم را به همراه داشت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، برخی گزارش ها حاکی است، محموله های جدید کره که از گمرک ترخیص می شود با ارز ۲۴۷۰ تومان وارد شده در حالی که پیش از این کره با ارز ۱۲۲۶ تومان وارد می شد.
نظرات بینندگان