arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۸۳۶۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۳ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۲

افشای نامه محرمانه ایران به آمریکا

روزنامه آمریکایی «کریستین ساینس مانیتور» نامه ای منتشر کرده که بیش از یک سال پیش از سوی ایران برای آمریکا ارسال شده است. المانیتور نیز نامه ی دیگری را در همین روز افشا کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه آمریکایی «کریستین ساینس مانیتور» نامه ای منتشر کرده که بیش از یک سال پیش از سوی ایران برای آمریکا ارسال شده است.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب» ؛ ایران در این نامه که بهار امسال ارسال شده، در مورد احتمال اسفاده گروه های شورشی سوریه از سلاح شیمیایی هشدار داده است، چرا که به گفته ی ایران، این سلاح ها در اختیار این گروهها قرار گرفته است.

ایران در این نامه از آمریکا خواسته شده هشداری فوری و جدی در این زمینه به این گروه ها بدهد و تاکید کرده که در صورت استفاده این گروهها از سلاح شیمایی، آمریکا به عنوان حامی این گروه ها، مسئول خواهد بود.
از سوی دیگر، المانیتور به نامه ی دیگر ایران به آمریکا در ژوئیه 2012 اشاره کرده و می نویسد: ایران در این نامه با اشاره به اخبار نگران کننده ای درباره آمادگی نیروهای ستیزه حو در سوریه برای استفاده از سلاح های شیمیایی، هشدار داده که «در صورت هرگونه استفاده از سلاح های شیمیایی توسط نیروهای ستیزه جو، ایران علاوه بر عناصر وابسته به این گروه ها، کشورهای حامی آنان، از جمله دولت آمریکا را نیز مسئول می داند».

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
UNITED STATES
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
67
184
به این میگن مبارزه واقعی با سیاست های آمریکا
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
167
111
خداوکیلی فقط ایرانه که میتونه و میدونه با آمریکا جه جوری رفتار کنه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
30
98
آقای خدا وکیلی ! حالا مثلآ چه چیزی تغییر کرده؟ حالا مثلآ امریکا مقصره ؟ که البته هست.
نظرات بینندگان