arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۸۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۶ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۲

پیامکی که از قتل خبر می داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رد جنایتکار که پس از قتل همسر اولش با پیامک موضوع را به دوست مقتول خبر داد ه بود با تکمیل تحقیقات به زودی محاکمه می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ساعت 18 و 45 دقیقه 23 آبان سال گذشته وقوع یک فقره قتل در منطقه دولت آباد ـ خیابان پروین اعتصامی به کلانتری اعلام شد .

با حضور مأموران کلانتری و تیم بررسی صحنه اداره دهم در محل ، در بررسی های انجام شده مشخص شد زنی به نام "منصوره " 34ساله بوسیله روسری از سوی قاتل یا قاتلین به قتل رسیده است .

با شناسایی اعضای خانواده مقتول ، کارآگاهان دریافتند که مقتول پیش از به قتل رسیدن ، با خواهرش قرار ملاقات داشته تا برای خرید لباس به بازار برود اما ساعت 16 طی تماس تلفنی که مقتول با خواهرش داشته عنوان داشته که همسرش به نام "فرشاد . ق" 40 ساله با او تماس گرفته و قصد دارد تا برای بردن مدارک شناسایی به خانه بیاید و به همین علت از خواهر خود خواسته تا یک ساعت دیرتر به بازار بروند .

خواهر مقتول در ادامه اظهارات خود به کارآگاهان گفت : در حالیکه منتظر تماس منصوره بودم ، یکی از دوستان خواهرم با من تماس گرفت و عنوان کرد که از شماره تلفن همراه منصوره پیامکی را با این عنوان که "منصوره را خفه کردن . به خانواده اش خبر بدهید" دریافت کرده ! و بعد از آن نیز تلفن همراه منصوره خاموش شده است .

با توجه به اظهارات خواهر مقتول ، کارآگاهان اداره دهم با بهره گیری از اطلاعات به دست آمده از خانواده منصوره موفق به شناسایی محل سکونت همسر مقتول در شهرستان آستانه اشرفیه شدند .

کارآگاهان اداره دهم با اخذ نیابت قضایی به شهرستان آستانه اشرفیه رفته و در تحقیقات پلیسی متوجه شدند که فرشاد دارای همسر دوم می باشد که به علت مطالبه مهریه و نفقه از سوی همسر دوم خود ، به حبس محکوم شده و در حال حاضر نیز در زندان به سر می برد که با انجام هماهنگی های لازم ، فرشاد از زندان تحویل و برای انجام تحقیقات به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ انتقال داده شد .

با آغاز تحقیقات در اداره دهم ، فرشاد در اظهارات اولیه منکر هرگونه ارتکاب جنایتی شد و ادعا کرد که در زمان وقوع جنایت در تهران حضور نداشته و خود را به مسئولان زندان معرفی کرده است .

کارآگاهان اداره دهم در بررسی سوابق زندان متوجه شدند که بر خلاف ادعاهای فرشاد ، وی چند روز پیش از وقوع جنایت از زندان مرخصی گرفته و پس از گذشت چند روز از زمان وقوع جنایت خود را به زندان معرفی کرده است .

با توجه به اطلاعات جدید به دست آمده و برخی اظهارات ضد و نقیض بدست آمده از اظهارات اولیه ، فرشاد به ناچار لب به اعتراف گشود و ضمن اعتراف صریح به ارتکاب جنایت به کارآگاهان گفت : مدت 10 سال پیش با مقتول در تهران ازدواج کردم اما در طی این مدت به خاطر بالا گرفتن اختلافات ، تصمیم گرفتیم تا به صورت توافقی از همدیگر جداشویم . پس از آن ، من به شمال رفته و حدود دو سال قبل با همسر دوم خود ازدواج کردم . پس از گذشت مدتی ، منصوره دوباره با من تماس گرفت و به اصرار وی تصمیم گرفتم تا دوباره او را به عقد خود در بیاورم و حتی برای او خانه ای در شهرستان آستانه اشرفیه تهیه کردم که همسر دومم متوجه موضوع شد و با طرح شکایتی درخواست مطالبه مهریه و نفقه خود را کرد که به علت عدم توانایی در پرداخت آنها به حبس محکوم شدم و منصوره نیز به تهران بازگشت . 20 آبان برای یک هفته از زندان مرخصی گرفتم و 23 آبان برای دیدن منصوره به تهران آمدم اما در تهران متوجه شدم که او قصد زندگی با مرا ندارد ! در حالیکه بسیار عصبانی شده بودم ، روسری اش را دور گردنش پیچیدم و پس برداشتن مبلغ 50 هزار تومان و ارسال پیامک از طریق تلفن همراه منصوره ، گوشی تلفن همراه منصوره را در داخل جوی آب انداخته و به شهرستان بازگشتم و با توجه به پایان مرخضی زندان ، خودم را به زندان معرفی کردم.

با تکمیل تحقیقات پلیسی پرونده این جنایت با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست برای محاکمه به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. مرد جنایتکار به زودی در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه خواهد شد.
نظرات بینندگان