arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۸۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۷ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۲

تائید حکم اعدام 4 متهم قتل‌های زنجیره‌ای کرمان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وکیل مدافع خانواده نژادملایری یکی از مقتولین پرونده قتل‌های زنجیره‌ای کرمان از تایید حکم اعدام 4 نفر از متهمان این پرونده از سوی دیوان عالی کشور خبر داد.

غلامعلی ریاحی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: قبلا یکی از متهمان پرونده قتلهای زنجیره‌ای کرمان به اعدام محکوم شده بود که علاوه بر آن، حکم اعدام سه نفر دیگر از متهمان این پرونده صادر شد و دیوان عالی کشور حکم اعدام صادره از شعبه جزایی دادگاه کرمان را در خصوص این متهمان تایید کرد و هم اکنون پرونده جهت اجرای حکم به دادگستری کرمان بازگشته است.

وی افزود: اجرای حکم اعدام این متهمان به درخواست اولیای دم مبنی بر قصاص آن‌ها بستگی دارد و اگر نظر دیگری داشته باشند؛ متناسب با درخواست اولیای دم با این محکومان رفتار خواهد شد.

ریاحی تاکید کرد: گرچه قوه قضاییه پس از طی مراحل مختلف، حکم قطعی و لازم الاجرا را در خصوص متهمان پرونده قتل‌های محفلی کرمان صادر کرده است ولی هدف اصلی مجازات، بازدارندگی و صیانت جامعه از این‌گونه قانون شکنی‌هاست.

وکیل مدافع خانواده نژادملایری یکی از مقتولین پرونده قتل‌های زنجیره‌ای کرمان ادامه داد: علی رغم این‌که حدود 10 سال این پرونده طول کشید و دستگاه قضایی نیز به وظیفه خود در خصوص این پرونده عمل کرده و حکم اعدام متهمان این پرونده را صادر کرده است؛ ولی با این حال جان 4 نفر از محکومان این پرونده، منوط به درخواست و یا عدم درخواست قصاص خانواده مقتولین این پرونده است.

وی متذکر شد: در تمام مراحل رسیدگی به این پرونده به همراه دیگر همکارانم با حضور در دادگستری کرمان، تلاش کردیم تا حق به کرسی بنشیند، ولی حالا که حکم به قطعیت و لازم الاجرا بودن رسیده است؛ توصیه داریم که اگر خانواده مقتولین احساس کردند که متهمان این پرونده نادم و پشیمان هستند از خون آن‌ها گذشت کنند.

ریاحی ادامه داد: به هر حال عفو یا اجرای قصاص از اختیارات ولی دم است و ما غیر از توصیه به گذشت کار دیگری نمی‌توانیم انجام دهیم.

به گزارش ایسنا، پرونده قتل‌های زنجیره‌ای (محفلی) کرمان در 4 ‏‏اسفند سال 1381 پس از وقوع 18 فقره قتل، به وقوع پیوست و پس از گذشت 10 سال از جنایت کشتار زنان و مردان در کرمان به قتل‌های زنجیره‌ای(محفلی) در کرمان معروف شد.
نظرات بینندگان