arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۸۵۶۳
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۸ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۲

باشگاه راه‌آهن سورينت پاسخ پرسپوليسي‌هاراداد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : به نقل از سايت باشگاه راه‌آهن سورينت، توجه ويژه به تيم‌هاي پايه و کشف استعداد، يکي از اتفاقات بزرگي است که اين روزها در راه آهن سورينت رخ مي‌دهد. باشگاه سورينت به عنوان يک باشگاه خصوصي، به همان اندازه که به تيم بزرگسالان خود اهميت مي‌دهد، همان‌قدر هم تيم‌هاي پايه خود را زيرنظر داشته و به اين تيم‌ها اهميت مي‌دهد.

راه‌آهن سورينت و استعدادياب‌هاي اين تيم خصوصي، جدا از بازيکن سازي، چشم‌هاي تيزبين خود را به کار مي‌اندازند تا استعدادهاي فوتبال پايه را به خدمت بگيرند و در راه شکوفايي استعدادشان تلاش کنند. در فصل نقل و انتقالات ليگ سيزدهم بود که راه‌آهن سورينت با ميلاد کمنداني، بازيکن جوان مقاومت مذاکره کرد و قراردادي پنج ساله به امضا رساند. چند روز بعد، از باشگاه مقاومت خبر رسيد که او با اين باشگاه قرارداد دارد. راه‌آهن سورينت با حسن‌نيت، اعلام کرد که اگر او به مقاومت برگردد و در ترکيب اين تيم به ميدان برود، در خصوص قرارداد منعقده با وي هيچگونه اقدام انضباطي انجام نخواهد داد و اگر کمنداني بخواهد در تيمي ديگري غير از مقاومت توپ بزند قطعا شکايت خواهيم کرد.

در واقع راه‌آهن سورينت تنها به اين دليل رضايت کمنداني را داد که او به مقاومت برگردد و اين شرط را پيش روي او قرار داد. راه‌آهن سورينت اما قرارداد کمنداني را نگه داشت براي روز مبادا، براي روزي که شايد احتياج باشد. در اتفاقي عجيب، ميلاد کمنداني، همان بازيکني که قرار بود به مقاومت بازگردد، پيراهن پرسپوليس را پوشيد و توسط مسئولان اين تيم به ليگ پرتغال و باشگاه بيرامار ترانسفر شد. باشگاه راه‌آهن سورينت، حق خود دانست که به کميته انضباطي فدراسيون شکايت کند اما انگار اين شکايت به مذاق دوستان پرسپوليسي خوش نيامده.

پرسپوليسي‌ها معتقدند، راه‌آهن سورينت با اين شکايت، قصد معروف شدن دارد. اين در حالي است که باشگاه راه‌آهن سورينت از اين انتقال و ترانسفر بازيکن ايراني به اروپا خوشحال است اما اين را حق خود مي‌داند که کمنداني، به قرارداد پنج ساله خود با اين تيم پايبند باشد و همانطور که تعهد کرده بود جز مقاومت در هيچ تيم ديگري بازي نکند.

هدف باشگاه راه‌آهن سورينت، دفاع از حق و حقوقي است که پايمال شده. شکايت به منظور کسب شهرت نيست بلکه به دليل اجراي قانون و مقررات فوتبال ايران است. راه آهن سورينت به باشگاه پرسپوليس، طرفداران و پيشکسوتان اين تيم احترام خاصي قائل است اما اطلاع از قوانين، مي تواند مانعي باشد براي وقوع اين اتفاقات.

اي کاش يکي از مسئولان باشگاه پرسپوليس به جاي انجام مصاحبه‌هاي عجيب و خارج از عرف، کمي هم اطلاعات خود را بالا ببرد و دنبال صحبت‌هاي غيرفوتبالي نباشد. اميدواريم باشگاه هاي ديگر به ويژه باشگاه هاي بزرگ فوتبال کشور، هم مثل راه‌آهن سورينت به تيم‌هاي پايه خود اهميت بدهند و فقط دنبال محصولات ديگر تيم‌ها نباشند و يا با محصولات پايه باشگاه‌هاي ديگر تيمي به نام خود تشکيل نداده و در تورنمنت‌هاي بين المللي از جمله شرق آسيا شرکت نکنند. مطمئنا شکايت از بازيکن خاطي پيگيري خواهد شد تا راه آهن سورينت به حق خود برسد، هر چند که باشگاه از ترانسفر جواني ايراني به فوتبال اروپا خوشحال است و سرمست.
نظرات بینندگان