arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۸۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۱ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۲

پوتین پیشنهاد ساخت یک نیروگاه جدید اتمی را به ایران ارائه می دهد؟

رئیس جمهور روسیه قصد دارد در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در روز جمعه آینده ضمن دیدار با "حسن روحانی" رئیس جمهوری ایران پیشنهاد فروش پنج سامانه موشک های جدید ضدهوایی اس 300 را که به نام آنتئی 2500 معروف است به ایران مطرح کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه روسی "کمرسانت" نوشت که روسیه قصد دارد به جمهوری اسلامی ایران فروش سامانه موشکی "اس-۳۰۰" جدید و ساخت دومین نیروگاه هسته ای را پیشنهاد کند

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ، بر اساس این روزنامه و به نقل از یک منبع نزدیک به کرملین، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه قصد دارد در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در روز جمعه آینده ضمن دیدار با "حسن روحانی" رئیس جمهوری ایران پیشنهاد فروش پنج سامانه موشک های جدید ضدهوایی اس 300 را که به نام آنتئی 2500 معروف است به ایران مطرح کند.

این روزنامه گزارش داد که پوتین همچنین قصد دارد پیشنهاد ساخت دومین رآکتور هسته ای را نیز در دیداربا همتای ایرانی خود مورد بحث قرار دهد.

سامانه موشکی آنتئی 2500 یک مدل تغییر یافته سامانه موشکی اس 300 است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه قرار است روز جمعه آینده در حاشیه اجلاس شانگ های در قزقیزستان با رئیس جمهوری ایران دیدار کند.

یاد آور می شویم که قرارداد فروش موشک های ضد هوایی اس 300 در سال 2007 میلادی بین روسیه و جمهوری اسلامی ایران به امضا رسید. این موشک ها قادر هستند که دفاع ضد هوایی مؤثری را در برابر هواپیماهای جنگنده بسیار پیشرفته و موشک های تهاجمی تأمین و تضمین نمایند.

این قرار داد به ارزش 800 میلیون دلار به دلیل قطعنامه سازمان ملل که تحریم های تازه ای را علیه پرونده هسته ای ایران تصویب کرد، منحل گردید.

پس از انحلا ل این قرارداد، تهران علیه روسیه به دادگاه بین المللی داوری در ژنو شکایت کرد و تقاضای 4 میلیارد دلار غرامت کرد.

روزنامه روسی "کمرسانت" نوشته است که بر اساس مقررات اجرائی قطعنامه سازمان ملل که به وسیله دیمیتری مدودف رئیس جمهوری وقت روسیه به امضا رسیده است، سامانه موشکی اس 300 و آنتئی 2500 در چهارچوب تحریم های سازمان ملل علیه ایران قرار نمی گیرند.

با این وجود، امروز یک منبع نظامی-دیپلماتیک روسیه به آژانس خبری اینتر فاکس گفته است که در حال حاضر هیچ مذاکراه ای در باره چنین قراردادی در جریان نیست و روسیه قصد ندارد تا تحریم های سازمان ملل متحد را در این خصوص نادیده بگیرد.

این در حالی است که "الکسی پوشکف" رئیس کمیسیون مجلس دومای روسیه امروز اعلام کرد، در صورتیکه آمریکا نهایتاً تصمیم به حمله نظامی علیه سوریه بگیرد، منافع روسیه ایجاب می کند که تحویل سلاح های پیشرفته به ایران به سرعت افزایش یابد.

نظرات بینندگان