arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۸۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۴ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۲

قیمت‌ها در بازار مسکن اطراف تهران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یکی از مشاوران املاک، تصریح کرد: بازار رهن و اجاره واحدهای مسکونی این روزها به دلیل نزدیک شدن به اتمام فصل جابه جایی برخلاف بازار خرید و فروش از استقبال بهتری برخوردار است.

رکود خرید و فروش در بازار مسکن شهرک‌اندیشه، باعث شده است تا قیمت‌های پیشنهادی فروش واحدهای مسکونی در‌اندیشه طی چند ماه گذشته با 10 درصد افت مواجه شود.

در رابطه با این موضوع، برخی از بنگاهداران فعال در فاز یک‌اندیشه به «دنیای اقتصاد» اظهار کردند:  از ابتدای امسال که رکود در بازار پیش آمد، فروشنده‌ها قیمت‌های پیشنهادی فروش واحدهای خود را افزایش نداده‌اند و برخلاف مالکان تهرانی بسیاری از فروشنده‌ها در ‌اندیشه، قصد فروش واحدشان را دارند. زیرا این روزها در بازار مسکن تهران با توجه به حکم‌فرمایی رکود اکثر مالکان از فروش واحدشان پشیمان شده‌اند، اما در بازار معاملات مسکن‌اندیشه، مالکان چنین تصمیمی ندارند و اصرار به فروش واحدشان دارند.

عدم پیش‌بینی آینده بازار مسکن، عدم نقدینگی برای خرید، عدم اطمینان به ثبات قیمت‌های پیشنهادی دلایلی است که از نظر فعالان بازار مسکن در‌اندیشه عنوان می‌شود و این مساله موجب شده تا روزبه‌روز رکود در بازار مسکن شهرک‌اندیشه سنگین‌تر شود.

از یک سو همان‌طور که اشاره شد از ابتدای سال جاری قیمت‌های فروش در بازار مسکن سایر شهرک‌ها و شهرهای جدید اطراف تهران حدود 10 درصد کاهش داشته است و از سوی دیگر فروشنده‌ها همچنان مصمم به فروش واحدهای‌شان هستند، اما تعداد خریداران در بازار مسکن‌ انگشت شمار هم نیست.

یکی از مشاوران املاک، تصریح کرد: بازار رهن و اجاره واحدهای مسکونی این روزها به دلیل نزدیک شدن به اتمام فصل جابه جایی برخلاف بازار خرید و فروش از استقبال بهتری برخوردار است.

نیکبخت در ادامه تاکید کرد: حجم متقاضیان تهرانی در بازار مسکن‌اندیشه نسبت به قبل بیشتر شده است و دلیل این استقبال، بافت شهری و پیشرفت امکانات به نظر می‌رسد.

قیمت‌های پیشنهادی ستون نبض بازار در هر محله ممکن است به ضعیف‌ترین یا با کیفیت‌ترین واحد مسکونی مربوط باشد، البته درجه کیفیت محله هم بر این امر تاثیر بسزایی دارد.

منبع: دنیای اقتصاد
نظرات بینندگان