arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۸۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۲ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۲

آمریکا: ایران به پیشرفت های هسته ای دردسر آفرینی دست پیدا کرده؛ روحانی قول همکاری دهد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماينده آمريکا در آژانس بين المللی انرژی اتمی گفت که واشينگتن شاهد «پيشرفت‌های دردسرآفرين» در برنامه هسته‌ای ايران است و از حسن روحانی خواست تا گام‌های مشخصی را برای رفع نگرانی‌های بين‌المللی در زمينه ماهيت این برنامه بردارد.

به گزارش سرویس بین الملل سایت خبری تیک Tik.ir، ژوزف مک‌مانوس، نماینده آمريکا، می‌گويد که واشينگتن آماده همکاری با دولت جديد ايران «برای دستيابی به يک راه حل ديپلماتيک است به گونه‌ای که به نگرانی‌های بين‌المللی» درباره برنامه هسته‌ای تهران پاسخ داده شود.

به گزارش خبرگزاری رويترز، وی در نشست شورای حکام آژانس در وين اظهار داشت: «ما اميدواريم که دولت روحانی با برداشتن گام‌های مشخص ظرف ماه‌های آينده اقدام به شفاف‌سازی کرده و قول همکاری دهد».

مک‌مانوس تصريح کرد: «ما به حساسيت زمان واقف هستيم و از ايران می‌خواهيم گام‌های ضروری را برای رفع نگرانی‌های بين المللی در زمينه ماهيت برنامه هسته‌ايش بردارد».

سفير آمريکا در آژانس گفت که ايران با ادامه نصب سانتريفوژهای نسل اول و پيشرفته، ظرفيت غنی‌سازی اورانيوم خود را توسعه داده است. وی اين اقدامات را موجب «تشديد نگرانی‌ها درباره فعاليت‌هايی» دانست که به گفته وی، «ممنوع» است.

مک‌مانوس با اشاره به تغييرات تازه در اين راکتور و همچنين آغاز سوختگذاری در آن، گفت که «همه اين اتفاقات، پيشرفت‌های دردسرآفرين» محسوب می‌شوند. 
نظرات بینندگان