arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۸۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۳ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۲

توسعه و تبدیل خطوط مونتاژ مگاموتور با مهندسی فرآیند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : مهندس امید نوری مدیر مهندسی فرآیند مگاموتور با اشاره به پروژه های انجام شده گفت: در پروژه تبدیل خط مونتاژ ریو به خط مونتاژ موتور M13 GS ، مهندسی فرآیند مگاموتور توانست با ایجاد تغییرات و به روزرسانی تجهیزات و مولتی اسپیندل های موجود از قبیل مولتی اسپیندل 18 محور کارتر با همکاری واحدهای تولیدی و اجرایی و تجهیز استندهای تست و دستگاه های تست نشتی خطوط فوق را مورد استفاده قرار دهد.
وی با بیان اینکه پرس گژن پین نیز از مواردی بود که دستخوش تغییرات گردید گفت قبل از تغییرات در پرس گژن پین، میزان نیرو وارده مشخص نمی شد و سبب می شد که کیفیت لازم را نداشته باشد که در در این مورد مهندسی فرآیند کارهای مربوط به فیکسچرینگ را انجام داده و طراحی های الکترونیکی آن به عهده واحد تعمیرات و نگهداری بوده است همچنین دستگاه شستشوی این خط نیز به روزرسانی شده و خشک کن این خط مجددا نصب گردید.
از کارهای مهم صورت گرفته در مهندسی فرآیند می توان به تولید تمامی فیکسچرها در داخل مگاموتور اشاره کرد به صورتی که تمامی مراحل ساخت فیکسچرهای مونتاژی این خط در داخل شرکت صورت گرفته است.
مهندس نوری در ادامه با اشاره به تاکید مگاموتور و نیاز به راه اندازی استندهای تست با بار گفت: در این نوع تست به وسیله دینام از موتور نیرو گرفته می شود و به این ترتیب با راه اندازی استندهای هات تست با بار(load) آزمایش موتور بطور کامل صورت می پذیرد.
وی با بیان اینکه تبدیل خط مونتاژ موتور ریو به موتور یورو4 M13 از اواخر سال گذشته آغاز شده بود گفت: اکنون نزدیک به 3 هزار موتور یورو4 در این خط تولید و مورد تست قرار گرفته است و خط آماده بهره برداری کامل است.
وی با اشاره به اینکه طراحی و ساخت فیکسچر و مونتاژ ECU در مگاموتور از دیگر پروژه های در دست اقدام است گفت: فاز اول مونتاژ این قطعه را در دستور کار داریم و ساخت فیکسچر و پرس طبق برنامه زمانبندی در حال انجام می باشد. همچنین دستورالعمل مونتاژ و FMEA و طرح کنترل خط مونتاژ موتور یورو4 تیبا از جمله پروژه هایی است که به دلیل تغییر استاندارد یورو2 به یورو4 شد و دستورالعمل ها داده شده و شیوه مونتاژ، کنترل، ترتیب و توالی عملیات و تست ها و زمان مربوطه و کنترل ها، مشخص شده و این دستورالعمل ها همیشه در حال تغییر و بهبود است.
مهندس نوری در پایان با اشاره به پروژه های مهندسی خارج از مگاموتور گفت: نظارت و تایید این پروژه ها در شرکت ها به عهده مهندسی است و مهندسی فرآیند، تولید را به لحاظ دستورالعمل ها، طرح های کنترلی و غیره مورد بررسی قرار می دهد و این موارد در رتبه بندی و تایید سازنده ها موثر است که مهندسی فرایند همکاری موثری در پروژه تولید پلوس و برنامه ساخت فیکسچرهای خط مونتاژ دیفرانسیل پراید و تیبا نیز داشته است.
نظرات بینندگان