arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۸۸۷۸
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۰ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۲

مردم سوار اتوبوس‌های برون‌شهری نمی شوند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافری گفت: باوجود افزایش جمعیت و افزایش تعداد سفرها شرکت‌های تعاونی مسافری با کمبود مسافر روبرو هستند و این یکی از مهم‌ترین چالش‌های این شرکت‌ها است.
 
احمدرضا عامری در گفت‌وگو با ایسنا  با بیان اینکه در حال حاضر حدود 3000 شرکت‌ تعاونی مسافری در کشور فعال هستند، اظهار کرد: چندین ارگان وظیفه نظارت بر عملکرد حمل و نقل عمومی جاده‌ای مسافری را برعهده دارند که همین موضوع موجب تدوین قوانین دست و پا گیر شده است درصورتیکه باید تمامی این قوانین تصحیح شوند تا صنعت حمل و نقل عمومی جاد‌ه‌ای مثل دنیا رشد کند؛ در غیر این صورت با قوانین موجود، الگوپذیری توسعه از حمل و نقل عمومی جهان بی معنا خواهد بود.
 
وی گفت: محور‌های یک بانده، شرایط آب و هوایی نامناسب، جاده‌های غیراستاندارد و آسفالت‌های نامرغوب راه‌ها از جمله ‌عوامل بروز حادثه در جاده‌ها هستند.
 
عامری افزود:‌ وقتی حادثه‌ای رخ می‌دهد، مسیر مذکور در شرکت تعاونی غیرفعال یا کل شرکت تعطیل می‌شود در حالی که بخش‌های مختلف در بروز این حادثه مقصر هستند و باید ارگان‌های مختلف دست‌اندرکار، پاسخگو باشند.
 
رییس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافری افزود: یکی از راهکارها این است که GPS آنلاین در خودروهای عمومی جاده‌ای نصب ‌و سرعت به طور دقیق کنترل شود تا همیشه راننده را مقصر اول در تصادفات ندانند.
 
وی از دولت جدید درخواست کرد با تخصصی کردن قوانین، به توسعه صنعت حمل و نقل کمک کند چون آیین‌نامه‌هایی در کشور تصویب می‌شوند که در تصویب آنها از تشکل‌های صنفی و آنهایی که مسئولیت کاری دارند، هیچ استفاده‌ای نشده و نظریات کارشناسی آنها مورد توجه قرار نگرفته است.
 
عامری تاکید کرد: بهتر است در قانون‌هایی که برای اصناف طرح و مصوب می‌شود، ابتدا با متخصصان تشکل‌های صنفی آنها مشورت شود سپس قوانین اجرایی شود.
 
رییس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافری درباره تاسیس یک شرکت تعاونی گفت: شرکت‌های تعاونی که تأسیس می‌شود یکی از مهم‌ترین شرایط شان داشتن حداقل 30 دستگاه اتوبوس یا مینی بوس است و شهرداری نیز باید مکانی را در ترمینال داشته باشد تا بتواند به شرکت تعاونی اختصاص دهد.
نظرات بینندگان