arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۸۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۴ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۲

نجات کودک 18 ماهه از مرگ حتمی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 مسوول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی، بر لزوم نگهداری دارو ها دور از دسترس اطفال تاکید کرد.

«حبیب حسین‌قلی‌زاده» در گفت‌وگو با (ایسنا)، منطقه‌ی آذربایجان‌شرقی، با اشاره به مسمومیت کودک 18ماهه در شهرک باسمنج تبریز در پی استفاده از دارو گفت: متاسفانه این کودک از غفلت والدین خود استفاده و نسبت به مصرف دارو اقدام کرده است.

وی با بیان این‌که چند لحظه سهل‌انگاری والدین، کم مانده بود به قیمت جان کودک تمام شود، گفت: با انتقال این کودک توسط تکنسین‌های اورژانس 115، به بیمارستان سینا و انجام اقدامات احیایی، این کودک از مرگ حتمی نجات یافت.

مسوول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که کودکان اغلب دارو را با آبنبات، شکلات و شربت‌های خوراکی اشتباه می‌گیرند، گفت: اگر والدین به کودک خود دارو می‌دهند باید به او تفهیم کنند که این دارو است و از کلماتی مثل آبنبات، شکلات و یا خوراکی استفاده نکنند.

حسین‌قلی‌زاده در خصوص دیگر موارد مسمومیت دارویی کودکان نیز گفت: والدین باید مراقب باشند در هنگام بیماری کودک، دوز تکراری دارو به وی ندهند و برای کاهش تب در کودکان، داروی استامینوفن را بر اساس وزن و سن کودک و با مشورت پزشک و داروساز به کودک دهند زیرا مقادیر بیش از حد درمانی استامینوفن می‌تواند ایجاد مسمومیت کند.

به گفته‌ی وی، باید دارو‌ها را دور از دید و دسترس کودکان و در ارتفاع بالا و در کمد مجهز به قفل نگهداری کرد.

براساس این گزارش، مقادیر فراوان برخی داروهای به‌ظاهر کم خطر، می‌توانند برای فرد خصوصاً کودکان و افراد مسن کشنده باشد و ۷۰ درصد مسمومیت‌های ارجاع شده به مراکز اطلاع‌رسانی دارو‌ها و سموم کشور، مسمومیت‌های دارویی است.

انتهای پیام

نظرات بینندگان