arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۹۰۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۰۹ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۲

پوشش خاص زن شناگر ایرانی در لندن +عکس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :  روزنامه گاردین مدعی شد دختر ۲۴ ساله‌ی ایرانی، برای نخستین بار در مسابقات جهانی سه‌گانه‌ که قرار است این هفته در لندن برگزار شود، به نمایندگی از ایران شرکت خواهد کرد.
 
این روزنامه در مطلبی مدعی شده که شیرین گرامی که در بریتانیا اقامت دارد، در کنار ۸۵۰۰ ورزشکار دیگر از ۸۳ کشور جهان در مسابقات جایزه بزرگ که در هایدپارک لندن برگزار می‌شود، با لباسی کاملا اسلامی شرکت خواهد کرد. او باید ۱۵۰۰ متر را شنا کند، ۴۰ کیلومتر را رکاب بزند، و در پایان ۱۰ کیلومتر را بدود.

به نوشته گاردین، گرامی چهار ماه قبل به مقامات وزارت ورزش و جوانان در ایران نامه نوشت و تلاش کرد تا آن‌ها را متقاعد کند که اجازه‌ی حضور بانوان ایرانی در مسابقات جهانی سه‌گانه را بدهند. او برای این‌که از خواست خود دفاع کند، چند هفته قبل به ایران سفر کرد.
 
پوشش خاص زن شناگر ایرانی در لندن +عکس
 
وی یک روز پیش از بازگشتش به لندن، از تهران به گاردین گفته است: «وقتی من را پشت در اتاق‌شان دیدند، فهمیدند که چقدر درباره‌ی این خواستم جدی هستم و حاضرم برای عملی شدن آن هر کاری بکنم.»

او قرار است در پوشش کامل که از سر تا پایش را می‌پوشاند، در این رقابت شرکت کند. لباسی که خود او روی آن کار کرده تا با شرایط مورد نیاز دولت ایران مطابقت کند.

از سوی دیگر، برگزارکنندگان مسابقه‌ی جایزه بزرگ لندن قبول کرده‌اند که برای او چادری تعبیه کنند تا وی بلافاصله پس از خروج از آب، در آن بتواند لباسش را عوض کند و لباس مناسب "دوچرخه‌سواری” و پس از آن، "دو” را بپوشد.

فدراسیون سه گانه ایران هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲۳
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
142
14
مثلا این خانم محجبه هستن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نظرات بینندگان