arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۹۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۲۲ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۲

آیت الله هاشمی: دولت در مسیر حرکت با محدودیت هایی مواجه است/مردم باید به حقشان برسند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دولت جدید با برخی محدودیت‌ها در مسیر حرکت خود مواجه است گفت همه باید تلاش کنند تا مردم ایران به حق و جایگاه خود در زندگی فرهنگی و اقتصادی برسند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در آستانه گرامیداشت هفته دفاع مقدس و در دیدار اعضای شورای مرکزی جبهه یادگاران شاهد ایران اسلامی، شهدا را گرانبهاترین سرمایه برای ایران خواند و با استناد به آیات و روایات اسلامی، گفت: تأکید خداوند بر جاودانگی آنها و ارتزاقشان از خوان «ربهم» نشان از زندگانی آنان در مرگ است.

 رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری جانفشانی‌های شهدا، جانبازان، آزادگان، مفقودان مظلوم، ایثارگران و خانواده‌های آنان گفت: آنچه در طول 8 سال دفاع مقدس اتفاق افتاد، قطعه‌ای مشعشع در تمام تاریخ ایران است که برای اولین بار نگذاشتند حتی یک وجب از خاک کشور در دست اشغالگران بماند.

جانشین فرماندهی کل قوا در زمان امام راحل و فرمانده عالی جنگ با ارائه تحلیلی از علل شروع، تداوم و پایان 8 سال دفاع مقدس، گفت: تاریخ خیلی از جنگ‌های دنیا را خواندم و جنگی شبیه به مقاومت مردم ایران نبود که انقلابی نوپا، غریبانه و با تکیه بر اراده فرزندان جوانش در مقابل همه دشمنان مقاومت کند.

ایشان با اشاره به کمک‌های مادی و نظامی شرق، غرب و ارتجاع منطقه به حاکمان حزب بعث برای ایجاد مزاحمت در مسیر حرکت انقلاب اسلامی گفت: در منطق نظامی احتمال پیروزی با آن همه تجهیزات و حمایت‌ها با ارتش تا بن دندان مسلح عراق بود، اما آنچه در میدان عمل اتفاق افتاد، پیروزی‌های مداوم نظامی ایران برای بازپس‌گیری سرزمین‌های اشغالی و نهایتاً پیروزی سیاسی در سازمان ملل بود که هم وعده خداوند و هم مزد صداقت مردم ایران در دفاع از ارزش‌های اسلامی بود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به دغدغه‌ها و نگرانی‌های یادگاران شاهد گفت: حق دارید که نسبت به حاصل خون پدران عزیز خود نگران باشید، اما جامعه به تعهد و تخصص شما نیاز دارد تا از موانع بگذرد.

ایشان با یادآوری برخی محدودیت‌ها در مسیر حرکت دولت جدید گفت: همه باید تلاش کنند تا مردم ایران به حق و جایگاه خویش در زندگی فرهنگی و اقتصادی برسند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام فرزندان شاهد را یادگاران درختان تنومندی خواند که سایه شهادت‌طلبی آنها برای تاریخ ایران یک برنامه انسان‌ساز است و سپس با اشاره به وجود قبور مطهر شهدا در جای جای جغرافیای این کشور گفت: همه آثار مربوط به شهدا و جانبازان سرمایه‌ای ارزشمند برای امروز و فردای ایران است و کسی حق ندارد این سرمایه را انحصاری نماید.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خانواده‌ها و به‌ویژه فرزندان شهدا را قشری دلسوز، سالم و عاشق خواند و گفت: استفاده از این قشر در مسئولیت‌های مختلف یک تدبیر مدیریتی برای پایداری نظام است و اگر فضای فرهنگی کشور سرشار از عطر فداکاری و گذشت است، به خاطر حضور خانواده‌های شهداست.

در آغاز این دیدار آقایان دکتر حمید اسدی و اکباتانی‌نژاد، دبیر کل و سخنگوی، دکتر اکرمی و دکتر کمری و حجت‌الاسلام خدادادی اعضای شورای مرکزی جبهه ضمن ارائه گزارشی از روند تشکیل جبهه یادگاران شاهد ایران اسلامی و فعالیت‌ها و برنامه‌های آن به بیان دیدگاه‌های خویش در خصوص مسائل سیاسی پرداختند.
نظرات بینندگان