arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۹۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۳ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۲

مردم دنیا چه طور می خوابند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هفته نامه سلامت نوشت:

یک بررسی بین‌المللی تفاوت‌های جالبی را در عادت‌های خوابیدن میان مردم چند کشور جهان نشان می‌دهد. به گزارش لایوساینس، در این بررسی از 1500 نفر در سنین 25 تا 55 سال در 6 کشور آمریکا، کانادا، مکزیک، انگلیس، آلمان و ژاپن در مورد آداب و عادت‌های خوابیدن سؤال شد.

دعا کردن، یکی از عادت‌های رایج آمریکایی‌ها و مکزیکی‌ها هنگام خواب بود، به طوری که 62 درصد مکزیکی‌ها و حدود 50 درصد آمریکایی‌ها گفتند پیش از خواب، به دعا کردن یا مراقبه می‌پردازند.

انگلیسی‌ها از لحاظ اینکه پیش از رفتن به رختخواب نوشیدنی‌های تسکین‌بخش مانند چای می‌نوشند در رده‌ اول قار گرفتند و یک‌سوم آنها گفتند برهنه می‌خوابند. رایج‌ترین کاری که این افراد پیش از خواب انجام می‌دادند، تماشای تلویزیون بود در کل حدود دو سوم افراد در هر یک از کشور‌ها گفتند که پیش از خواب تلویزیون تماشا می‌کنند.

در میان ژاپنی‌ها درصد افراد یکه گفتند بودند به ندرت رتختخوابشان را مرتب می‌کنند یا هرگز این کار را انجام نمی‌دهند، بالاترین رقم را داشت. در مقابل، مکزیکی‌ها از لحاظ مرتب کردن رختخواب در رده اول بودند و 82 درصد‌شان گفتند هر روز رختخوابشان را مرتب می‌کنند. مکزیک همچنین بالاترین درصد افرادی (حدود 25 درصد) را داشت که بیش از یک بار در هفته رو تختی‌هایشان را عوض می‌کردند، در حالی یک سوم ژاپنی‌ها گفتند روتختی‌هایشان را کمتر از یک بار در هر 3 هفته عوض می‌کنند از این میزان درباره آلمانی‌ها 12 درصد بود.

از هر 10 نفر در مکزیک، آلمان و آمریکا 96 نفر گفتند اگر تختخوابشان رایحه مطبوع و تازه‌ای داشته باشد، احساس آرامش می‌کنند. سه چهارم آمریکایی‌ها و کانادایی هم همین عقیده را داشتند.

برای آلمانی‌ها، بیش از مردم سایر کشور‌ها، هوا ی تازه عامل بسیار مهمی بود. همه افراد مورد پرسش در آلمان گفتند هر هفته و حتی گاهی بیشتر اتاق خوابشان را هوا می‌دهند. نتایج این بررسی همچنین نشان داد افراد در همه این کشور‌ها در روز‌های تعطیل به‌طور میانگین 45 در دقیقه بیشتر می‌خوابند.

البته ژاپنی‌ها و آمریکایی‌ها نسبت به سایر کشور‌ها، در روز‌های کاری 30 تا 40 دقیقه کمتر می‌خوابیدند، یعنی به‌طور میانگین 6 ساعت و نیم. دو سوم افراد در ژاپن گفتند که در روز‌های کاری کمتر از 7 ساعت می‌خوابند،در حالی که این میزان در آمریکا 50 درصد، در انگلیس 40 درصد، در آلمان 36 درصد و در کانادا و مکزیک 30 درصد بود.
نظرات بینندگان