arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۱۳۹۳
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۰۹ - ۱۰ مهر ۱۳۹۲
در واکنش به اتهام "اتحاد کیهان با نتانیاهو"

حسین شریعتمداری: الان که اسرائیل از ما تعریف می کند، خالی بندی است، وقتی از فتنه گران تعریف می کرد، راستکی بود!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برادر ارزشی، حسین شریعتمداری که مدتها تنها معیارش برای محکوم کردن رقبا ادعای همسویی مواضع آنها با دشمن بود، اکنون که مواضعش به طرز غیر قابل انکاری با رژیم صهیونیستی همنوایی پیدا کرده، تلاش کرده این امر را توجیه کند و گفته: الان که اسرائیل از ما تعریف می کند، فریب و نعل وارونه است، اما وقتی از فتنه گران تعریف می کرد، واقعی بود!

حسین شریعتمداری در کیهان نوشت:

این روزها، برخی از دولتمردان محترم کشورمان اصرار دارند که ابراز ناخشنودی توأم با عصبانیت نتانیاهو و سایر مقامات رژیم صهیونیستی از روند مذاکرات و اقدامات هیئت بلندپایه جمهوری اسلامی ایران در سفر اخیر به نیویورک را نشانه موفقیت آمیز بودن این سفر ارزیابی کنند و در مصاحبه ها و اظهارنظرهای خود با اشاره به دشمنی و کینه توزی رژیم اشغالگر قدس نسبت به ایران اسلامی، اعلام می دارند که اگر سفر نیویورک با موفقیت و دستاوردهای برجسته و درخور توجهی برای کشورمان همراه نبود، عصبانیت بارها اعلام شده نتانیاهو و هشدارهای پی در پی او به اوباما و سایر دولتمردان آمریکایی کمترین توضیح و توجیهی نداشت! مخصوصا آن که نخست وزیر رژیم کودک کش بلافاصله بعد از بازگشت رئیس جمهور محترم کشورمان به ایران، با عجله راهی آمریکا شد و در آستانه سفر خویش اعلام کرد برای مقابله با روند جدید روابط ایران و آمریکا و هشدار نسبت به نزدیکی این دو کشور به یکدیگر عازم واشنگتن است!

پیش از این طی یادداشتی در کیهان 7 مهرماه 92 با عنوان «چه دادیم و چه گرفتیم؟!» به ارزیابی مستند سفر رئیس جمهور محترم به نیویورک پرداخته و ضمن اشاره به برخی از نکات مثبت این سفر، نمونه های -متاسفانه - خسارت باری از نتایج آن را برشمرده بودیم. از این روی، درباره سفر نیویورک و ابعاد و آثار آن، اگرچه هنوز هم گفتنی هایی هست ولی موضوع یادداشت پیش روی، اشاره به ترفندی است که رژیم صهیونیستی و دولتمردان آمریکایی در یک پروژه دو سویه علیه جمهوری اسلامی ایران به صحنه آورده و در کمال تعجب دیده می شود برخی از دولتمردان کشورمان نیز در چرخه این «عملیات فریب» افتاده اند. بخوانید؛

1- در گرماگرم جنگ تحمیلی و بعد از آن که رزمندگان اسلام با چند خیز بلند و عملیات موفق، ارتش تا بن دندان مسلح و مورد حمایت همه جانبه شرق و غرب را وادار به عقب نشینی کردند و در حالی که آمریکا و متحدانش از احتمال شکست های پی درپی دیگر صدام که اسطوره شدن ایران اسلامی را درپی داشت به هراس افتاده بودند، رژیم صهیونیستی در خبری که بلافاصله در صدر اخبار رسانه های غربی و عربی جای گرفت از فروش اسلحه به ایران خبر داد! در آن هنگام حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه طی سخنانی ماندگار، فرمودند؛ اسرائیل می داند به اندازه ای پلید و نجس است که اگر انگشتش را به بحر محیط (اقیانوس) هم بزند، نجس می شود، چون این را احساس کرده است می خواهد با اینکه من کمک کرده ام! ایران را بدنام بکند.
این سخن حضرت امام(ره) که علاوه بر جایگاه ملکوتی ایشان، سخنی منطقی و همه فهم نیز بود، به وضوح نشان می داد که رژیم صهیونیستی با ادعای دروغ «ارسال اسلحه به ایران»! به شگرد معروف «نعل وارونه» متوسل شده و در پی بدنام کردن ایران اسلامی است.

همین جا باید توضیح داد که ممکن است گفته شود چرا حمایت آشکار مثلث آمریکا، اسرائیل و انگلیس از مدعیان اصلاحات در جریان فتنه 88 را «نعل وارونه» تلقی نمی کنید و این حمایت را نشانه وابستگی فتنه گران به دشمنان بیرونی می دانید؟! در پاسخ این پرسش باید گفت؛ اگر اقدامات و حرکت یک جریان سیاسی با اهداف رسماً اعلام شده دشمن همخوانی داشت، بایستی تعریف و تمجید دشمن را «واقعی» و نشانه همراهی جریان مزبور با خواسته های دشمن دانست ولی چنانچه مسیر حرکت یک جریان با اهداف رسماً اعلام شده دشمن در تناقض بود، بدیهی است که تعریف و تمجید صورت گرفته را، باید از نوع «نعل وارونه» تلقی کرد. در جریان فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88، اصحاب فتنه دقیقا و بی کم و کاست خواسته های نه فقط اعلام شده- بلکه به گواهی اسناد غیرقابل انکار موجود- اهداف دیکته شده دشمنان بیرونی را دنبال می کردند. تا آنجا که هیچ واژه ای مانند «وطن فروشی» نمی تواند گویای عمق جنایت آنان باشد. اما، در جریان جنگ تحمیلی، برای هیچ کس کمترین تردیدی نبود که جنگ با حمایت مستقیم و بی پرده آمریکا، اسرائیل و شوروی سابق به ایران اسلامی تحمیل شده است و هدف اعلام شده آن نابودی انقلاب اسلامی بوده است، بنابراین بسیار بدیهی بود که ادعای فروش اسلحه اسرائیل به ایران، نه فقط با اهداف رژیم صهیونیستی همخوانی نداشت بلکه در نقطه مقابل آن نیز بود.
نظرات بینندگان