arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۲۰۴۶
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۰ - ۱۴ مهر ۱۳۹۲

اخضر ابراهیمی: ایران باید در ژنو ۲ حضور داشته باشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه گفت که حضور ایران در ژنو 2 ضروری است و مقامات ایران برای رفتن به ژنو جدی هستند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، الاخضر الابراهیمی، فرستاده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه امروز یکشنبه اعلام کرد که کنفرانس ژنو 2 برای ایجاد راه حل سیاسی بحران سوریه ممکن است که در نوامبر آینده برگزار شود.

ابراهیمی در پاسخ به سوال برنامه شبکه تی وی 5 و رادیو «آر اف ای» درباره امکان برگزاری نشست ژنو 2 گفت:این قضیه تایید شده نیست.

وی افزود: تصمیم داریم که نیمه های نوامبر همگان را برای حضور در نشست دعوت کنیم.

ابراهیمی گفت: دولت بشار اسد و مخالفانی که ائتلاف ملی مخالفان سوریه را تشکیل داده اند باید بدون پیش شرط وارد مذاکره شوند.

وی افزود: بشار اسد نمی تواند بگوید که با این و آن مذاکره نمی کنم و این موضوع درباره مخالفان نیز صدق می کند، روس ها به ما می گویند که اسد موافق است.

دولت دمشق اعلام کرده است که با تروریست‌ها وارد مذاکره نمی شود و مخالفان نیز گفتند که کناره گیری بشار اسد پیش شرط برگزاری مذاکرات ژنو 2 است.

اخضر الابراهیمی گفت: ایران و عربستان باید در ژنو 2 حضور داشته باشند.

فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب گفت که با حسن روحانی و محمد جواد ظریف، رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران در نیویورک دیدار کرده است و آنها در آمدن به ژنو جدی هستند.

ابراهیمی گفت: در چارچوب راه حل بحران سوریه نباید جهادی‌ها جایگزین نظام کنونی شوند و روس‌ها و غربی‌ها در این مساله اتفاق نظر دارند باید روندی در پیش گرفته شود که به برگزاری انتخابات تحت نظارت بین المللی ختم شود تا به ملت سوریه اجازه آزادی بیان داده شود.

اخضر ابراهیمی با اشاره به اینکه بارها خواستار استعفا از پست خود شده است گفت: این پستی تقریبا محال است من مایل به استعفا هستم زیرا کاری بسیار دشوار است اما تا جایی که امید وجود دارد حق ندارم که استعفا بدهم.

نظرات بینندگان