arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۲۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۰ - ۱۵ مهر ۱۳۹۲

پیشنهاد وام ۳۰ میلیونی خرید مسکن به شورای پول و اعتبار

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرعامل جدید بانک مسکن با بیان اینکه پرداخت تسهیلات مسکن تنها در انحصار بانک مسکن نیست و سایر بانک‌ها نیز در حوزه ساخت و خرید، وام مسکن پرداخت می‌کنند، گفت: وام ۳۰ میلیونی خرید مسکن در دستور کار شورای پول و اعتبار است.

به گزارش فارس، محمدهاشم بت‌شکن مدیر عامل جدید بانک مسکن در پاسخ به این سؤال که آیا موافقید که پرداخت وام مسکن از انحصار بانک مسکن خارج شود، افزود: در حال حاضر نیز انحصاری برای پرداخت تسهیلات مسکن وجود ندارد، چرا که مابقی بانک‌ها طبق بسته سیاستی نظارتی بانک مرکزی مقداری از تسهیلات و وام خود را در حوزه ساخت و خرید مسکن اعطا می‌کنند.

وی ادامه داد: در اصل می‌توان گفت در حال حاضر هم انحصاری برای پرداخت تسهیلات در سایر بانک‌ها وجود ندارد.

*افزایش سقف تسهیلات خرید یا ساخت مسکن یک تصمیم اقتصادی است

بت شکن در پاسخ به این سؤال که آیا شما موافق افزایش سقف تسهیلات خرید یا ساخت مسکن هستید، گفت: این یک تصمیم اقتصادی است و باید دید که شورای پول و اعتبار به عنوان رکن تصمیم‌گیر شبکه بانکی که همه ابعاد قضیه و تاثیر آن بر روی متغیرهای کلان اقتصادی را می‌بیند، چه تصمیمی می‌گیرد.

مدیر عامل بانک مسکن گفت: علی‌القاعده باید تناسبی در این بین باشد و فکر می‌کنم که شورای پول و اعتبار تصمیم خواهد گرفت و الان این موضوع در شورای پول و اعتبار در جریان است.

بت شکن در پاسخ به این سوال که پیشنهادی که بانک مسکن برای وام خرید مسکن ارائه کرده، چه میزان است، گفت: پیشنهادی که بنده شنیده‌ام، در حد 30 میلیون تومان است و به هرحال باید صبر کرد و دید که شورای پول و اعتبار چه تصمیمی می‌گیرد.
نظرات بینندگان