arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۲۱۲۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۴ - ۱۵ مهر ۱۳۹۲

مطالبه رهبر انقلاب برای کاهش تخلفات ماموران ناجا/ اهتمام دولت روحانی در اجرای طرح عفاف و حجاب

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مطالبه رهبر انقلاب از نیروی انتظامی، تجهیز تمامی بازداشتگاههای پلیس به دوربین، اخراج 900 پلیس متخلف در سال گذشته، برابری موافقان و مخالفان طرح امنیت اخلاقی و درخواست از وزیر کشور برای انجام وظایف ستاد مبارزه با مواد مخدر، مهمترین بخشهای نشست خبری رئیس پلیس کشور با خبرنگاران بود.

به گزارش مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم روز دوشنبه در حاشیه دیدار مردمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نیروی انتظامی به وظایفش در طرح امنیت اخلاقی ادامه می دهد و آنچه در سطح جامعه و برخوردهای پلیس دیده می شود روکش است و ریشه ها بسیار بدتر است. بسیاری در لایه زیرین جامعه  به دنبال ترویج آسیب های اجتماعی، مشروبات الکلی، مواد مخدر و شیطان پرستی هستند. اولویت اول پلیس در این طرحها برخورد با شبکه ها و باندهای فساد است.

وی افزود: خوشحال هستیم که دولت آقای روحانی نیز اهتمام ویژه ای در این خصوص دارد. اگر در طرح عفاف و حجاب همه 25 دستگاه به وظیفه خود عمل کنند برخورد خیابانی کاهش پیدا می کند. خوشبختانه اولین جلسه شورای اجتماعی کشور با حضور وزیر کشور برگزار شده است و امیدواریم مقدمات اجرای صحیح این طرح فراهم شود.

آماده ایم پرونده خاوری را به صورت مشترک با پلیس کانادا پیگیری کنیم

خبرنگاری از رئیس پلیس کشور در مورد پرونده خاوری پرسید که وی در پاسخ گفت: سازمان اینترپل ضمانت اجرایی ندارد و تنها بستر همکاری پلیس ها را فراهم می کند. ما قانون استرداد مجرمین با کانادا را داریم اما آنها در این رابطه همکاری نکردند. پلیس کانادا ابتدا مدعی بود که خاوری در آن کشور حضور ندارد که ما با ارسال مدارکی مکان او را در کانادا اعلام کردیم. امروز نیز اعلام آمادگی می کنیم که پرونده را به صورت مشترک با دولت کانادا پیگیری و به پایان برسانیم.

رسانه ای بودن تنها ملاک انتخاب فرماندهان نیست

وی با بیان اینکه انتخاب فرماندهان بر اساس نظرسنجی نیست، تاکید کرد:  هر سال یک سفر استانی دارم که در آن عملکرد فرماندهان انتظامی استانها را بررسی می کنم. انتصابات پلیس همانند دولت نیست و هیچ گاه تابع سلایق گروهی و جناحی نخواهد بود. البته در نیروی انتظامی با استفاده از سامانه سامان عملکرد فرماندهان و سوابقشان ثبت می شود و این سامانه برای هر پست پیشنهادهایی را به ما با توجه به عملکرد فرد ارائه می کند. انتخاب فرماندهان بر اساس های و هوی رسانه ای و رابطه خوب با خبرنگاران نیست اگر چه اجتماعی بودن یکی از ملاک های انتخاب فرماندهان است.

امیدواریم وزیر کشور وظایف ستاد مبارزه با مواد مخدر را به خوبی انجام دهد

احمدی مقدم در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر درباره انتقادات وزیر کشور در خصوص جمع آوری معتادان و وجود معتادان ولگرد در سطح شهرهای بزرگ گفت: آقای رحمانی فضلی خودشان در ستاد مبارزه با مواد مخدر مسئولیت دارند و امیدواریم موانع را خودشان برطرف کنند. نیروی انتظامی اعلام آمادگی می کند که تمامی معتادان ولگرد را جمع آوری کند البته این موضوع نیازمند وجود اردوگاهها، کمپ ها و زندان است. اگر اماکن نگهداری معتادان وجود داشته باشد این افراد پس از دستگیری رها نمی شوند. امیدواریم وزیر کشور در ستاد مبارزه با مواد مخدر بتواند مشکلات را رفع کند.

ورود غیرمجاز روزانه 5000 افغانی را تایید نمی کنم

رئیس پلیس کشور با تکذیب ورود غیر قانونی روزانه 5 تا 10 هزار افغانی به کشور که توسط معاون وزیر بهداشت اعلام شده بود، تصریح کرد: بر اساس آمارهای وزارت کشور یک میلیون افغانی غیرمجاز در کشور وجود دارند البته روند این موضوع رو به بهبود است. در برخی موارد شاهد بودیم که افغانی ها با پاسپورت به صورت قانونی وارد کشور شدند اما دیگر از کشور خارج نشده اند. البته بعضی از آنها به دلیل اینکه مراکز تمدید اقامتشان در کشور کم است، برای تمدید روادیدشان اقدام نمی کنند این در حالی است که به زودی دفاتر خدمات الکترونیک ویژه اتباع در نیروی انتظامی راه اندازی می شود. همچنین دفاتر کفالت اتباع خارجی توسط وزارت کار راه اندازی می شود که این شرکت ها افرادی را برای کفالت این تبعه ها بیاورند .متاسفانه اتباع افغانی از خدمات بانکی، بهداشتی و حقوقی در کشور ما محروم هستند.

وی در مورد انتقال بیماری وبا از سوی اتباع افغانی نیز گفت: مشخص است که در تردد مسافران بیماری های اپیدمی منتقل می شود. البته با توجه به تردد افغان ها نباید بگوییم آنها ناقل بیماری وبا هستند چرا که در هر صورت تبعه های بنگلادش و پاکستان نیز ناقل بیماری هایی هستند. وزارت بهداشت هر همکاری که از نیروی انتظامی بخواهد آماده هستیم. امروز اتباع غیرمجاز که دستگیر می شوند به اردوگاههای تحت نظر وزارت کشور و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل منتقل می شود و از خدمات بهداشتی نیز بهره مند خواهند بود.

خبرنگاری در مورد اجرای طرح مکنا در کلانتری ها و نتایج آن پرسید که احمدی مقدم در پاسخ اظهار داشت: طرح مکنا الزامی نیست و ایزوی واحدهای انتظامی است. این طرح در سه حوزه فیزیکی شامل ساختمان ها ، اصلاح فرآیند و رفتار کارکنان طبقه بندی می شود. البته افراد برتر در کلانتری ها  10 تا 15 سکه ارشدیت و افزایش حقوق دریافت می کنند.

به گفته وی مرحله دوم این طرح در مرزبانی و پلسی آگاهی به اجرا در می آید و امیدواریم طی سه سال به نتیجه برسد.

مطالبات مردم  تغییر کرده است

احمدی مقدم در بخش دیگری از سخنانش با اعلام اینکه نوع مطالبات مردم  تغییر کرده است، افزود: در گذشته مطالبات بیشتر در خصوص تعدی یا اهمال وظیفه ماموران بود. اما امروز این مطالبات تغییر کرده است و می توان گفت امروز میزان شکایت ها از 60 نفر به 5 نفر کاهش پیدا کرده است ضمن اینکه درصد شاکیان تماس گیرنده با سامانه 197 از 40 درصد به 4 درصد کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه مداد :در شش ماه نخست امسال 300 هزار تماس با سامانه 197 گرفته شده است که 150 هزار تماس قابل رسیدگی بوده است. از میان 79 هزار تماس 21 هزار و 500 مورد منجر به اعمال تشویق ، 2488 مورد تنبیه انضباطی، 10123 مورد تذکر و ارشاد 872 مورد ارجاع به دادسرا و 8906 مورد نیز به اصلاح روش یا اقدام پلیس منجر شد همچنین در این رابطه 67 نفر از کارکنان به دلیل اهمال و سوء رفتار جابه جا شده اند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در تماسهای پلیس در خصوص حیوانات 8 نفر می گویند که چرا سگ ما را پلیس توقیف کرده است و برعکس 10 نفر انتقاد دارند که چرا سگ ها در خیابان ها تردد می کنند. در مورد حجاب نیز نصف تماس ها انتقاد در خصوص برخوردهای پلیس است و نیمی دیگر می گویند چرا پلیس برخورد نمی کند. جنس انتقادات به پلیس ایجابی است.

مطالبه رهبر انقلاب از نیروی انتظامی

به گفته احمدی مقدم سال گذشته 900 پلیس متخلف به علت تعدی و یا اهمال رفتار از نیروی انتظامی جدا شده اند که این آمار هر سال کاهش می یابد. در سال اولی که من رئیس پلیس کشور شدم 2500 نفر نیرو اخراج شدند این در حالی است که استعداد نیروهای ما 15 درصد امروز بیشتر از آن زمان است. امروز با کمترین رشوه و تعدی نیروهای متخلف را اخراج می کنیم. ما از دو طرف در خصوص رفتارهای ماموران مورد فشار هستیم که مردم و رهبر انقلاب در این خصوص مطالبات زیادی دارند. ایشان در ملاقات هایی که داریم همیشه تاکید دارند که چرا رفتارهای نامناسب و اقدامات ماموران متخلف به صفر نمی رسد که من به ایشان گفتم این کار نیاز به زمان دارد و برای فرهنگسازی 10 سال زمان نیاز است تا میزان تخلفات و رفتار بد ماموران نزدیک به صفر شود.

وی از تهیه بسته جامع نیروی انتظامی در خصوص رفتار کارکنان خبر داد و افزود: در این بسته به تعالی فردی، پاسخگویی، خدمات، استاندادسازی رفتار توجه شده است.

وی در پایان گفت: همه بازداشتگاههای نیروی انتظامی امروز به دوربین مجهز شده است که بخشی از آنها به صورت آنلاین و بخشی به آفلاین است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۶
غیر قابل انتشار: ۰
رحمان
|
UNITED STATES
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
0
13
آقا من مواردی از تخلفات برخی پرسنل انتظامی با سند و مدرک دارم. مانده ام به چه کسی بگویم که واقعا با این تخلفات برخورد کند؟
لیلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
2
19
مطمئنم که شعار انتخاباتی آقای روحانی سختگیری در عفاف و حجاب نبود.
نظرات بینندگان