arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۲۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۳ - ۱۶ مهر ۱۳۹۲

اطلاعیه وزارت خارجه درباره ویزای حج

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی اطلاعیه ای از هموطنان گرامی و مشتاقان زیارت بیت الله الحرام خواست از دریافت روادید کشور عربستان برای انجام مناسک حج به غیر از اقدام از طریق مرجع رسمی آن یعنی سازمان حج وزیارت اجتناب نمایند.

به گزارش حج نیوز، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز در اطلاعیه ای که در پایگاه اطلاع رسانی این وزارتخانه منتشر شده است به هم میهنان محترم اطلاع داده است که از دریافت روادید کشور عربستان برای انجام مناسک حج به غیر از مرجع رسمی آن یعنی سازمان حج وزیارت اجتناب نمایند.متن این اطلاعیه به قرار زیر است.

وزارت امور خارجه کشورمان به اطلاع هموطنان عزیز می رساند با توجه به اینکه کلیه امور مربوط به اخذ روادید حج از سوی سازمان حج و زیارت صورت می پذیرد، لازم است هموطنان محترم روادید سفر به عربستان سعودی به منظور انجام مناسک حج را صرفا از طریق مرجع رسمی کشور یعنی سازمان حج و زیارت پیگیری و دریافت نمایند. کسانی که خارج از این ساز و کار مبادرت به دریافت روادید می نمایند، روادید ایشان فاقد اعتبار بوده و در مبادی ورود به کشور عربستان سعودی دچار مشکل خواهند شد و درچنین مواردی هیچگونه مسئولیتی متوجه هیچ یک از نهادهای داخلی نمی باشد.

این گزارش اضافه می کند در دو سال گذشته تعداد قابل توجهی از زائران ایرانی که خارج از چارچوب سازمان حج و زیارت برای انجام مناسک حج به عربستان سفر کرده بودند به جهت غیر معتبر بودن روادید به کشور بازگردانده شده اند و طی سال جاری نیز شماری از اتباع ایرانی که خارج از سازوکار رسمی سازمان حج و زیارت روادید دریافت کرده اند بنا به دلایل یاد شده به کشور بازگردانده شده اند.
نظرات بینندگان