arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۲۶۳۵
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۲۱ - ۱۹ مهر ۱۳۹۲

طرح گوگل برای اینترنت ارزان‌ و جهانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شرکت‌های بزرگی همچون گوگل، فیس‌بوک و مایکروسافت و همچنین آژانس‌های دولتی کشور‌های آمریکا و انگلستان به تازگی عضو اتحادیه‌ای با نام اختصاری A4AI شده‌اند تا امکان دسترسی به اینترنت را برای میلیاردها نفر در سراسر جهان فراهم کنند.

گزارش‌ها حاکی است، شرکت گوگل، دولت ایالات متحده آمریکا و انگلستان و بیش از 10 شرکت بزرگ جهان توافق‌نامه‌ای را به امضاء رسانده‌اند که بر اساس آن تمامی اعضای این اتحادیه موظفند در تامین اینترنت ارزان‌قیمت در سراسر جهان تلاش و همکاری کنند.

بر اساس این گزارش، گوگل به همراه آژانس توسعه بین‌المللی دولت آمریکا، وزارت توسعه بین‌المللی دولت انگلستان و موسسه خیریه Omidyar چهار موسس اصلی این اتحادیه محسوب می‌شوند و اعضای دیگر اتحادیه مذکور متشکل از فیس‌بوک، مایکروسافت، یاهو، اینتل، سیسکو، آلکاتل، اریکسون، شرکت آفریقایی MainOne و اپراتور مخابراتی Digicel در حوزه کارائیب است.
هدف اصلی این گروه، بهبود زیرساخت شبکه‌های اینترنت کابلی و بی‌سیم در سراسر دنیا خواهد بود.

بنابر گزارش اتحادیه ارتباطات بین‌الملل سازمان ملل، هزینه اتصال به اینترنت در کشورهای در حال توسعه حدود 6 برابر حد مجاز است. بنابراین کاربرانی که در این‌ کشورها زندگی می‌کنند، برای اتصال به اینترنت، به طور میانگین مجبور به پرداخت 30 درصد کل حقوق ماهیانه خود هستند، بر این اساس اتحادیه A4AI قصد دارد، این میزان را به کمتر از پنج درصد برساند.

این اتحادیه قصد دارد تا پیش از پایان سال 2015 میلادی، حداقل با 10 کشور از نزدیک تعامل کند.

منبع:موبنا
نظرات بینندگان