arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۲۹۳۲
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۱ - ۲۲ مهر ۱۳۹۲

کری: پنجره دیپلماسی با ایران در حال باز شدن است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور خارجه آمریکا گفت که پنجره دیپلماسی با ایران درباره برنامه هسته‌یی‌اش در حال باز شدن است، ولی «به توافق نرسیدن بهتر از رسیدن به توافقی بد است».

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا این اظهارات را روز یکشنبه توسط ماهواره از لندن خطاب به یک کنفرانس سیاست خارجی در کالیفرنیا به میزبانی کمیته امور عمومی آمریکا اسرائیل (آیپک) بیان کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا بحث‌هایی از اظهارات کری را منتشر کرد.

کری و کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از آن در روز یکشنبه گفت‌وگوهایی درباره ایران، سوریه، مصر، روند صلح خاورمیانه و مسائل دیگر داشتند.

کری این اظهارات را آغاز مذاکرات هسته‌یی بین ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 (آمریکا، انگلیس، روسیه، فرانسه، چین و آلمان) که قرار است روز سه‌شنبه و چهارشنبه در ژنو برگزار شود، بیان کرد.

کری در اظهاراتش به آیپک گفت: در حال حاضر پنجره دیپلماسی در حال باز شدن است. اما می‌خواهم بدانید که چشم‌های ما نیز باز است.

وزیر امور خارجه آمریکا در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: ما اگرچه به دنبال یک راه‌حل صلح‌آمیز برای حل موضوع برنامه هسته‌یی ایران هستیم، کلمات آن‌ها باید با اعمال‌شان مطابقت داشته باشد. ما در هر تعاملی با ایران مواظب نیازهای امنیتی اسرائیل هستیم. ما متوجه لزوم اطمینان، شفافیت و مسئولیت‌پذیری در این پروسه هستیم. من قویا معتقدم که توافق نکردن بهتر از یک توافق بد است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان