arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۲ - ۲۱ بهمن ۱۳۸۹

واکنش فدراسیون فوتبال روسیه به باخت در مقابل ایران

تیم ایران با تک گل محمد رضا خلعتبری که در آخرین دقیقه بازی زده شد تیم روسیه را در حالی شکست داد که کارلوس کرش مربی جدید تیم ملی ایران از جایگاه ویژه بازی را تماشا می کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تیم ایران با تک گل محمد رضا خلعتبری که در آخرین دقیقه بازی زده شد تیم روسیه را در حالی شکست داد که کارلوس کرش مربی جدید تیم ملی ایران از جایگاه ویژه بازی را تماشا می کرد.

این بازی در ورزشگاه تقریبا خالی شیخ زاید برگزارشد و شکست برابر ایران قطعا فشارها را بر دیک ادووکات مربی هلندی روسیه زیاد خواهد کرد.پیش از برگزاری بازی ورزشی نویسان روسیه سوالات زیادی بابت دلایل برگزاری این بازی دوستانه در امارات عربی متحده مطرح کردند آن هم در شرایطی که ایران وروسیه روابط خوبی دارند وبازی می توانست در ورزشگاهی به مراتب بزرگتر وپرتماشاگرتر درهر کدام از دو کشور برگزار شود.ادووکات در کنفرانس خبری پس از بازی از تصمیمش دفاع کردو گفت :«بسیاری از بازیکنان ما در هفته دو روزتمرین دارندو به همین خاطر درنیمه دوم از نظر بدنی کم آوردیم .من سعی کردم در نیمه دوم با تعویضهای متعدد شرایط را عوض کنم اما این کمکی به تیم نکرد .متاسفانه مردم روسیه این بازی را به عنوان یک نتیجه ناامید کننده در نظر خواهند گرفت.»

این اولین پیروزی ایران بر روسیه به شمار می رفت و در سه دیدار قبلی با تیم اتحاد جماهیر شوروی سه باخت نصیب ایران شده بود که آخرین آن به سال 1985 برمی گشت.

سرگی فورسنکو رییس فدراسیون فوتبال روسیه هم پس از بازی گفت:«باخت خوب نیست چون میزان انتقادات از تیم و مربی اش را بالا می برد ولی به هر حال این دیداری دوستانه بود و بااینکه بازی را واگذار کردیم اما باخت سودمندی داشتیم چون ایران خیلی شبیه به ارمنستان بازی می کند!شاید اصلا بهتر شد که باختیم تا در بازی بعدی جدی تر و بهتر بازی کنیم ! حتما به خاطر دارید به اسلواکی هم باختیم اما بعد ایرلند را با گلهای فراوان شکست دادیم. این باخت تراژدی نیست هر چند دوست دارم بازیکنان با انگیزه بیشتری بازی کنند.»

نظرات بینندگان