arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۳۲۸۱
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۵ - ۲۵ مهر ۱۳۹۲

«منصور ارضی» مداحی که برای هاشمی، کروبی و موسوی آرزوی مرگ و برای مشایی جایزه اعدام مردمی تعیین کرد/ تمام جنجال‌های رئیس صنف مداحان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
منصور ارضی بازهم در دعای عرفه با حمله به هاشمی رفسنجانی وی را پیر و کفتار خطاب کرد.

به گزارش نامه، بازهم حسینیه صنف لباس فروشان و بازهم حاج منصور ارضی و توهین به مسئولان کشور.

دیگر چندسالی است، منبری‌های این مداح معروف به کنایه‌های او عادت کرده‌ و دعای عرفه حاج منصور را خط مقدم مبارزه با مخالفان خود می‌دانند. حاج منصور ارضی در دعای عرفه که در حسینیه صنف لباس فروشان برگزار شده بود با انتقاد از اظهارات اخیر آیت الله هاشمی رفسنجانی درخصوص حذف شعار مرگ بر آمریکا، وی را پیر و کفتار خطاب کرد و برای او آرزوی مرگ کرد.


رئیس صنف مداحان

سعید حدادیان که خود، سابقه توهین به مسئولان را دارد، منصور ارضی را رئیس صنف مداحان می‌داند و بسیاری از مداحان اهل بیت نیز خود را شاگرد این مداح معروف تهران می‌نامند. روضه‌خوانی که توانست با ایجاد سبک جدید در مداحی، نامی برای خود دست و پا کند.

منصور ارضی که در جمع دوستداران خود به «حاج منصور» معروف است، چندین سالی است که در جلسه‌های عزاداری خود بیش از آنکه روضه‌خوانی کند به اظهارنظرهای سیاسی و اعلام مواضع تند در مورد مسئولان کشور می‌پردازد.

بعد از رحلت امام خمینی(ره)، و با تکیه زدن هاشمی رفسنجانی بر صندلی ریاست قوه مجریه، منصور ارضی در کسوت مداحی اهل‌بیت به منتقد سیاسی هاشمی رفسنجانی تبدیل شد و در جلسات هفتگی روضه‌های خود به انتقاد از سیاست‌های دولت هاشمی می‌پرداخت. سید محمد خاتمی، اعضای دولت اصلاحات از جمله عطا‌الله مهاجرانی هم از انتقادهای این مداح تهرانی در امان نبودند و منصور ارضی بارها و بارها آنان را از زیر تیغ تند انتقادهای خود گذرانده بود.

در آن روزها نبود امکانات سمیع و بصری گسترده همچون این روزها و عدم انتشار گسترده اظهارات منصور ارضی، باعث میشد سخنان او با واکنش زیادی در جامعه روبرو نشود و حتی روسای جمهور هم چندان به این سخنان واکنشی نشان نمی‌دادند. اما پیروزی محمود احمدی‌نژاد بر هاشمی رفسنجانی و قالیباف، زندگی منصور ارضی را وارد فاز جدید کرد.

این مداح تهرانی که از منتقدان اصلی دولت‌های هاشمی و خاتمی به شمار می‌آمد، با حمایت از محمود احمدی‌نژاد شهردار وقت تهران که در زمان مدیریتش در شهرداری بیشترین توجه را به هیئت‌های مذهبی می‌کرد و از کمک‌های مالی و معنوی به این هیئت‌ها دریغ نمی‌کرد، تواسنت به عنوان همراه شماره یک رئیس دولت نهم در سفرهای استانی همراهی او شود و در جمع مردم دعای توسل و کمیل بخواند.


از حمایت از احمدی‌نژاد تا تشبیه قالیباف به عمر سعد

حمایت‌های وی از محمود احمدی‌نژاد باعث شد، منصور ارضی بازهم برسر زبان بیفتد اما مسئله‌ای که بیش از پیش باعث شد وی به تیتر اصلی رسانه‌ها و جامعه تبدیل شود، انتقادهای صریح وی بوده است. انتقاد از سخنان حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی و حمله شدید به محمدباقر قالیباف، آغازکننده این درخشش رسانه‌ای منصور ارضی بود.

ارضی در جریان دعای عرفه سال 86 در مورد محمد باقر قالیباف گفت: «به عمر بن سعد گفتند که با قتل امام حسین (ع) به ملک ری نمی‌رسی که با تمسخر پاسخ داده بود اگر به گندمش نرسم به جوی طویله‌اش که خواهم رسید. برخی ابن سعدهای دوران ما هم اینگونه‌اند و اگر به گندم ریاست جمهوری نرسیدند به جوی شهرداری که رسیده‌اند و این برایشان کافی است!»

نوع انتقادهای سیاسی ارضی که مخالفان آن را «ناسزا» توصیف کرده‌اند مورد اعتراض فراوان قرار گرفته‌ بود؛ از جمله در ماجرای هاشم آقاجری که او را «حرام‌زاده» نامید یا انتقاد برخی نمایندگان مجلس به دولت احمدی‌نژاد را ناشی از خوردن «لقمه حرام» دانست. این انتقادات از سیاسیون تا انتخابات سال 88 ادامه داشت و منصور ارضی به عنوان حامی احمدی‌نژاد از تمام تریبون‌های خود استفاده کرد تا برای رئیس دولت نهم تبلیغ کند.

منصور ارضی بعد از حواشی انتخابات ریاست جمهوری سال 88، در شب 19 ماه رمضان در مسجد ارگ تهران، مرگ موسوی و کروبی و تمام کسانی که در جریان این حوادث نقش داشتند را از خدا خواست. بعد از انتخابات 88، مواضع منصور ارضی از جریان اصلاحات، هاشمی و حوادث سال 88 به سوی محمود احمدی‌نژاد و رحیم مشایی چرخید و وی در جریان انتصاب مشایی به عنوان معاون اول رئیس‌جمهور و تاخیر احمدی نژاد در جریان حکم رهبری برای برکناری مشایی از این سمت، ارضی شدیدترین انتقادها را نصیب این دو کرد.

ارضی در سال ۱۳۸۹ در مراسم زیارت عاشورای حسینیه صنف لباس فروش‌ها اسفندیار رحیم مشایی را با سلمان رشدی مقایسه کرد: «این آقایی که ادعای آسمانی بودن دارد از سلمان رشدی هم بدتر است»

ارضی سال بعد در شب نوزدهم ماه رمضان سال 90 برای اعدام مردمی مشایی جایزه تعیین کرد. این سخنان ارضی با واکنش شدید محافل سیاسی روبرو شد و حتی پای وی و سعید حدادیان به خاطر توهین‌های بی سابقه به مشایی به دادگاه کشانده شد. بعد از این سخنان منصور ارضی بر خلاف سال‌های گذشته، در مراسم عزاداری ابا عبدالله در بیت مقام معظم رهبری حاضر نشد.


چرا نمی‌گویی با دین مردم چه کرده‌ای؟

حاج منصور ارضی امسال نیز در برنامه مناجات ماه مبارک رمضان در مسجد ارک، با اشاره گزارشی که احمدی‌نژاد از عملکرد هشت ساله‌اش در صدا و سما ارایه کرد، گفت: «چرا نمی‌گویی که برای دین مردم چه کرده‌ای؟ چرا گزارش نمی‌دهی که در این هشت سال، برای استقرار حجاب اسلامی چه فعالیتی انجام داده‌ای؟»

حاج منصور همچنین ادامه داد: «چند بار تاکنون به مسئول پلیس کشور راجع به امر به معروف و نهی از منکر و برخورد با اراذل و اوباش تذکر داده‌اند. نه گذاشتند پلیس کارش را بکند، نه خودشان اقدامی کردند.»

وی که اوصاف دروغگویان را تشریح می‌کرد، همچنین متذکر شد: «اگر همه کار بکنی اما به دین مردم و ارزش‌ها بی‌توجه باشی، ارزشی ندارد و برکت کارها هم از بین می‌رود.»

حالا پس از پایان دوران ریاست جمهوری احمدی‌نژاد و تغییر فاحش منصور ارضی در جریان حمایت از رئیس دولت نهم و دهم، بازهم شاهد حملات منصور ارضی به هاشمی رفسنجانی هستیم، حملاتی که پس از انتخابات ریاست جمهوری خرداد 92 و اقبال مردم به نامزد مورد حمایت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جهت تخریب هاشمی شکل گرفته است.

با سخنان امروز ارضی، هاشمی نیز در جمله افرادی قرار گرفت که حاج منصور برای آنان در خواست مرگ کرده بود. بیش از این مشایی، کروبی و موسوی شامل این دعای مداح معروف تهرانی شده بودند.

با توجه به حوادث اخیر باید دید که در روزهای پیش رو، منصور ارضی چه موضعی را در قبال دولت تدبیر و امید خواهد گرفت، آیا او از دولت حمایت خواهد کرد یا حسن روحانی را هم مورد عنایت قرار خواهد داد و برای او هم آرزوی مرگ خواهد کرد؟

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۸۸
غیر قابل انتشار: ۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
36
132
با این ادم ها مملکت به این روز افتاده باید فکری کرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
227
24
درود بر حاج منصور ارضی
یا بقول آیت الله بهجت حاج منصور عرشی
جاوید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
232
23
خدا حاج منصور رو حفظ کنه انشالله
البته میدونم منتشر نمیکنی
ناشناس
|
-
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
20
169
خدا با ناسزا گويان محشورش كند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
13
121
جناب آقای ارضی وشرکاء
شما در این 8 سال به طبقه اشراف جدید و نوکیسه و سر مایه دار انتقاد کردی؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
13
100
باعث تاسفه که افراد مرجع جامعه ما چه کسانی شدن
ماشالله خان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
13
88
من نمی دانم اما اگر به هاشمی اینگونه توهین کرده بسیار..می باشد. مگر چه کاره است که حرف بزرگتر از دهانش زده
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
10
68
اینجاست که باید ایمان اورد حضرت سید الشهداء (ع) واقعا در طول تاریخ مظلوم بوده و هست.در ماجرای کربلا از خدا بی خبران با قصد تقرب الی الله خون پاک و شریفش را ریختند و امروز هم خدا جویان با رفتار و گفتارشان موجب هتک مقام و جایگاه شریفش میشوند.واقعا اگر امروز عاشورا بود مداحان عزیز در کدام جناح بودند؟! امام حسین و پدر و برادر بزرگوارشان شهید شدند تا اخلاق و عدالت علوی زنده بماتد نه اینکه کسانی به عنوان دوستی بااهل و بیت دشمنان را شاد کنند.به خدای بزرگ سوگند اگر هرکس دیگر جای حاچ منصور بود با ان مواضع بی منطقش در دفاع از احمدی نژاد و مشایی تا عمر داشت دیگر وارد سیاست نمیشد و اظهار نظر نمیکرد اما چه کنیم ایشان حاج منضور است دیگر!!!ایه شریفه در قران میفرماید (ولا تنابزو باالالقاب/حجرات-11)دیگران را به دادن القاب تخفیف ندهید.این است فرهنگ قران و اهل و بیت .دادن لقب پیر کفتار به یک مسلمان یا هر انسان کجای فرهنگ عاشوراست؟حیف از حاج منصور که یک عمر در خانه اهل و بیت نوکری کند ولی اینگونه از مرام جوانمردانه علوی فاصله بگیرد.اگر انتقادی به اقای هاشمی وارد است چه بهتر که به مصداق سبیل الرشاد خیلی محترمانه طرح شود تا ایشان هم فرصت دفاع از خود را داشته باشد.در هر حال بنده به عنوان یکی از دوستدار ان حضرات اهل و بیت گرامی پیامبر عالی مقام اسلام از حاج منصور و دیگر مداحان محترم درخواست رعایت ادب و اخلاق را دارم و امیدوارم دیگر شاهد چنین رفتاری از ناحیه ایشان نباشیم.یا علی مدد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
13
75
اصلا تحویلش نگیرن، کی باشه!
reza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
7
61
خدايا دشمنان مارا هدايت و دوستان مارا مستدام بدار.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
12
55
کی گفته ارضی رئیس صنف مداحانه؟!!!!!
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
17
88
من موندم امثال این آقا چرا از خدا نمی ترسن؟این افراطی ها با آمدن روحانی،دیگه جایگاهی ندارند......
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
3
7
همین جور آدم ها هستند که مانع پیشرفت ایران می شوند خدا ایشالله با نا سزا گویان محشورش کنه(چیزیه که لیاقتشه!!!!!!!!!!)
نظرات بینندگان