arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۳۳۱۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۴ - ۲۵ مهر ۱۳۹۲

زنجیره انسانی برای حفاظت از کارون+عکس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شماری از دوستداران محیط زیست با ایجاد زنجیره انسانی در ساحل کارون در اهواز، مخالفت خود را با انتقال آب این رودخانه به مناطق مرکزی ایران اعلام کردند.

پایگاه خبری بروال نوشت: چهارشنبه 24 مهر ماه، برای دوستداران محیط زیست در خوزستان زمانی بود که در ساحل غربی رود کارون حلقه ای نمادین از انسان ها تشکیل دهند و اعتراض خود را به انتقال آب سرشاخه های کارون به استان های مرکزی ایران اعلام کنند.

در این برنامه تعداد زیادی از دوستداران محیط زیست از شهرهای مختلف خوزستان از جمله رامهرمز، آبادان، خرمشهر، مسجد سلیمان، دشت آزادگان، شادگان و... شرکت کرده بودند.

یکی از حاضرین در این زنجیره انسانی با بیان وضعیت کنونی رودخانه کارون که عمق آن  در بعضی نقاط شهر اهواز به یک متر رسیده است خواستار پیگیری جدی فعالان محیط زیست خوزستان در این مورد شد.

وی ریشه بسیاری از بیماریهای گسترش یافته در خوزستان را کم آبی کارون دانست.




 
شرکت کنندگان در این زنجیره انسانی همچنین از رئیس جمهور، رئیس سازمان محیط زیست، استاندار خوزستان و نمایندگان مجلس خواستار پیگیری ویژه و سریع برای رفع مشکل کم آبی کارون و جلوگیری از انتقال آب از سرشاخه های این رودخانه به استان های دیگر شدند.

"فاطمه" از حاضران در این زنجیره انسانی دلیل حضور خود را کم آبی بیش از پیش بزرگترین رودخانه کشور عنوان کرد و گفت: تمام دلخوشی خوزستانی ها به همین کارون است. کارون و سایر رودخانه های استان یکی پس از دیگری به بهانه مدیریت آب خشک می شوند و هیچ اقدامی برای حل این مشکل صورت نمی گیرد.



سیامک منصوری دیگر شرکت کننده در زنجیره انسانی حفاظت از کارون نیز گفت: تا الان قسمت اعظم کشاورزی استان خوزستان به دلیل کم آبی نابود شده است. قصد دارند همین آب باقی را هم خوزستان خارج کنند تا از این استان یک بیابان باقی بماند. ما آب سالم برای خوردن نداریم سال ها پیش صحبت از طرح آبرسانی غدیر شد ولی تنها اسم آن برای ما باقی مانده است.
 
"ابتسام"  هم که از خرمشهر برای حضور در زنجیره انسانی به اهواز آمده می گوید: ما سال هاست آب شور می نوشیم و هیچ مسئولی پیگیری نکرده است. علی رغم فرمایشات رهبر معظم انقلاب که سفارش ویژه ای برای پیگیری مشکلات خرمشهر کرده بودند اما این شهر از  آب شرب مناسب بی بهره است.




















نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۸
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
3
26
چه فایده؟!
کارون هم روی نفت خوزستان...
خوزستان برای خوزسنانی ها جز محرومیت و محرومیت و محرومیت! از زمان جنگ تا الان چیزی نداشته.
توی شهر اصفهان تا الان به اندازه 3 یا 4 بار عمران کل خوزستان هزینه شده. همینطور توی خیلی از مناطق مرکزی دیگه کشور. اونوقت توی خوزستان هیچ کاری که نشده هیچ می خوان کارون رو هم ازش بگیرن...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
23
6
تعدادشون که خیلی کمه انتخاب من روزی چندین بار میام سایتتو میخونم ولی با این روندی در کوبیدن اصفهان در پیش گرفتی باید بگم احتمالا ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
1
27
نه از نفت چیزی به خوزستان رسید نه از آب!
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
6
26
خوزستان همیشه فدای اصفهان و یزد بوده !
نظرات بینندگان